۷ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۰۱
کد خبر: 81368207
T T
۰ نفر
سرمایه های در اختیار مردم چند برابر بودجه عمومی دولت است

یزد- ایرنا- مشاور وزیر و مدیر كل امور استان های وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: امكانات و سرمایه های در اختیار مردم، چندین برابر بودجه عمومی دولت است كه باید در چرخه تولید، سرمایه گذاری و اشتغال قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره كل امور اقتصادی و دارایی استان یزد كه روز چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت ' سیدجواد هاشمی ' در مراسم افتتاح نشست هم اندیشی مدیران كل امور اقتصادی و دارایی منطقه 5 كشور در یزد با اشاره به منابع مالی سرگردان در جامعه و در دست مردم گفت: این منابع كه بیشتر از درآمد نفتی نیز بوده و سرمایه بزرگی است باید به بخش تولید هدایت و در راستای رونق اقتصادی به كار گرفته شود.

وی همچنین بر افزایش درآمدهای مالیاتی و افزایش سهم مالیات در بودجه كشور تاكید كرد و گفت: در برخی كشورها، سهم مالیات در بودجه كشور در حد بالا و درآمدهای آنها متكی بر مالیات است.

مدیر كل امور استان های وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به نقش موثر صنعت گردشگری در افزایش درآمدهای كشورگفت: حجم پولی كه از سوی گردشگران در دنیا در گردش است چیزی در حدود 5/2 برابر درآمد حاصل از تولید نفت كشورهای عضو اپك بوده و سهم كشور ما در این زمینه بسیار ناچیز است.

هاشمی، نقش بورس را در رونق اقتصادی مهم توصیف كرد و رشد شاخص های بورس در برخی كشورها را یادآور شد و گفت: در برخی كشورها به ازای هر دو نفر، یك نفر سهام دار بورس هستند در حالی كه در كشور ما این رقم بسیار ناچیز است.

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی هر طرح كلان اقتصادی باید پیوست فرهنگی داشته باشد و بار مثبت و منفی آن مد نظر قرار گیرد.

این مسوول تدوین سند راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی را یادآور شد و با بیان اینكه در این سند اولویت های این وزارتخانه و سازمان های زیر مجموعه مشخص شده از مدیران كل اقتصاد و دارایی استان های كشور خواست در راستای اجرایی كردن این سند تلاش كنند.

وی همچنین خواستار شناسایی دقیق پتانسیل های اقتصادی استان ها و شكوفایی آن شد و تصرح كرد: همچنین باید موانع و چالش های فراروی سرمایه گذاری در استان ها برداشته شود و آنها سهم خود را در رشد و توسعه اقتصادی مشخص كنند.

هدف از برگزاری این نشست كه ششم و هفتم آبانماه سالجاری برگزار شد بحث و تبادل نظر در خصوص وضعیت اقتصادی استان ها از منظر شاخص های اقتصادی در كشور، موضوعات جاری حوزه معاونت نظارت مالی و تشكیل دبیرخانه دائمی از سوی دبیران مناطق شش گانه در تهران و پیشنهادات و پویایی آن اعلام شد.

در این نشست همچنین در خصوص نحوه اجرایی كردن برنامه راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی و نقش استان ها در پیشبرد آن بحث و تبادل نظر شد.

در نشست یاد شده، مدیران كل امور اقتصادی و دارایی استان های فارس، كرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و یزد به همراه معاونان نظارت مالی و اقتصادی حضور داشتند.

برگزاری نشست های تخصصی، بازدید از واحدهای صنعتی و جاذبه های تاریخی و گردشگری از برنامه های جانبی این نشست دو روزه بود.ك/1

1968/ 650