۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۰۰
کد خبر: 81369457
T T
۰ نفر

80 هزار تن محصول باغي در اشنويه برداشت شد

۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۰۰
کد خبر: 81369457
80 هزار تن محصول باغي در اشنويه برداشت شد

مهاباد - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي اشنويه گفت: امسال بيش از 80 هزار تن انواع محصولات باغي دانه دار و هسته دار در اين شهرستان برداشت شده است.

انور حسيني روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بيشترين مقدار محصولات باغي اين شهرستان به ميوه هاي دانه دار از جمله سيب و گلابي اختصاص يافته است.

وي اضافه كرد: در سال جاري بيش از 70 هزار تن سيب درختي و 60 تن گلابي از باغات اين شهرستان برداشت شده است.

وي اظهار كرد: در اشنويه بيش از شش هزار و 150 هكتار باغ سيب وجود دارد كه از اين مقدار سه هزار و 550 هكتار بارور و دو هزار و 600 هكتار نيز غير بارور هستند.

مدير جهاد كشاورزي اشنويه گفت: در سال جاري بيش از 10 هزار تن ميوه هسته دار شامل گيلاس، هلو، آلبالو، زردآلو و شليل در اين شهرستان برداشت شده كه بيشترين مقدار در اين بخش به شليل و گيلاس اختصاص دارد.

حسيني در خصوص ميزان باغات هسته دار اين شهرستان گفت: در اشنويه بيش از دو هزار هكتار باغ ميوه هاي هسته دار وجود دارد كه از اين مقدار 500 هكتار باغ آلو، 200 هكتار باغ گيلاس، 150 هكتار باغ زردآلو و 45 هكتار باغ زردآلو به شمار مي روند.

وي با اشاره به خسارت 325 ميليارد ريالي سرمازدگي بهاره و باران و برف پاييزه به محصولات باغي اشنويه افزود: سرماي بهاره بيش از 20 ميليارد ريال و باران و برف پاييزه بيش از 125 ميليارد ريال به باغ ميوه هاي هسته دار اين شهرستان خسارت وارد كرد.

وي اضافه كرد: اين خسارت در باغ هاي زردآلو بيش از 90 درصد، هلو و شليل 40 درصد و گردو 20 درصد بوده و در محصول سيب نيز باعث شد كه در مجموع 12 هزار و 500 تن محصول باغداران از بين برود.

حسيني در خصوص مرغوبيت محصولات باغي اشنويه گفت: به خاطر شرايط آب و هوايي و مرغوبيت خاك اين منطقه، محصولات باغي اشنويه از جمله گيلاس و سيب از مرغوبيت و كيفيت بسيار بالايي برخوردار بوده و خريداران ويژه اي در داخل و خارج كشور دارند.

اشنويه بيش از 34 هزار هكتار زمين مستعد قابل كشت دارد كه از اين مقدار، هشت هزار هكتار به باغهاي ميوه اختصاص مي يابد.

7512/8136