۱۰ آبان ۱۳۹۳، ۱۶:۴۰
کد خبر: 81372045
T T
۰ نفر
ایران باردیگر میزبان والیبال قهرمانی مردان آسیا شد

تهران - ایرنا - ایران به عنوان میزبان مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در سال 2015 انتخاب شد تا تیم ملی كشورمان یك گام به المپیك 2016 ریو نزدیك شود.

به گزارش ایرنا از فدراسیون والیبال، این تصمیم در حاشیه نشست فدراسیون بین المللی والیبال در كالیاری ایتالیا كه رییس این فدراسیون نیز در آن حضور دارد، اتخاذ شد.

باتوجه به اینكه قهرمان این رقابت ها به صورت مستقیم به بازیهای المپیك 2016ریودوژانیرو صعود می كند، شانس تیم ملی كشورمان برای استفاده از امتیاز میزبانی و صعود به المپیك بیشتر می شود.

محمدرضاداورزنی رییس فدراسیون والیبال درباره كسب میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا گفت: در اجلاس جهانی كه با حضور نمایندگان 210 كشور از 220 كشور عضو برگزار شد، تمام تلاشمان را كردیم تا میزبانی مسابقات قهرمانی مردان آسیا در سال 2015 را به دست آوریم و با لطف خدا موفق بودیم.

وی تصریح كرد:بر اساس اعلام فدراسیون بین المللی والیبال از سال 2015، قهرمان قاره آسیا نیز مانند قاره‌های دیگر سهمیه‌ای مجزا برای المپیك خواهد داشت.

رییس فدراسیون والیبال تصریح كرد: ایران میزبانی مسابقات زیر 23 سال آسیا را نیز درسال آینده برعهده داشت و حتی نامزدمیزبانی زیر 23سال جهان ونوجوانان جهان هم بود تا مجموعه والیبال ایران به اهداف بزرگ خود برسد، ولی پس از مذاكرات و بررسی هایی كه انجام دادیم میزبانی قهرمانی مردان آسیا را در عوض دیگر میزبانی ها بدست آوردیم.

وی تاكیدكرد:میزبانی این رقابت ها با توجه به صعود قهرمان آن به المپیك نامزد های زیادی داشت و خیلی از كشورها رایزنی های كرده بودند تا میزبان شوند، ولی ما توانستیم این مهم را بدست آوریم و این موضوع مهمترین وبهترین دستاورد این سفر و شركت در كنگره جهانی است تا راه ایران برای صعود به المپیك 2016 هموار شود.

داورزنی تصریح كرد:بدین ترتیب مسابقات والیبال قهرمانی آسیا وانتخابی المپیك 2016 برزیل درسال 2015 به میزبانی تهران برگزار می‌شود.

تیم ملی والیبال ایران در سال های 2011 در تهران و 2013 در امارات موفق به كسب مقام قهرمانی مردان آسیا شد.

رییس فدراسیون والیبال ایران پیش ازاین گفته بودكه دیگراین فدراسیون میزبانی رقابت های آسیایی را نخواهد پذیرفت. اما به نظر می رسد اهمیت صعود به بازی های المپیك تغییر در سیاست های این فدراسیون را به دنبال داشته است.

والیبال ایران تاكنون تجربه حضور در بازی های المپیك ندارد و این بهترین فرصت برای كسب مجوز حضور در این بازی ها است.

ورزشی(1)**1379