۱۱ آبان ۱۳۹۳، ۹:۱۵
کد خبر: 81372460
T T
۰ نفر
جام جهاني كوچك فرصتي كه از دست تيم فوتسال زنان رفت

تهران – ايرنا – عملكرد خوب ورزشكاران زن ايراني در دو رويداد بزرگ آسيايي در اينچئون نشان داد، كه آنان در صورت حمايت بيشتر، ورزش ايران را براي رسيدن به جايگاهي رفيع در آسيا و جهان مي توانند همراهي كنند.

به گزارش ايرنا، زنان ورزشكار اعم ازتوانمند ومعلول نشان دادند هر جا مسئولان تبعيض قائل نشده واعتباري يكسان و امكاناتي مشابه در اختيارشان قرار دهند، همپاي مردان ودربسياري مواقع جلوترازآنان حركت كرده وباكسب مدال وسهميه هاي ورزشي براي كشورافتخار آفرين بوده اند.

درچنين شرايطي اما به نظرمي رسد مسئولان و مديران فدراسيون فوتبال يا به توانايي زنان اعتقادي ندارند يا به گفته برخي مربيان، دست هايي در كار است تا مانع حضور توانمند زنان در عرصه هاي مختلف آسيايي يا جهاني شوند.

جام جهاني كوچك فوتسال زنان امسال پس از انصراف كشورهاي روسيه و ژاپن براي ميزباني آن،‌ سرانجام آذرماه به ميزباني كاستاريكادر آمريكاي مركزي برگزار مي شود، اما تا امروز (11 آبان ماه)هيچ خبري از اينكه تيم فوتسال زنان به اين رقابت ها اعزام مي شود يا خير ؟ نيست.

البته فريده شجاعي معاون رييس فدراسيون فوتبال هفته گذشته در گفت و گو با ايرناگفت: به دليل دوري راه كه منجر به خستگي بازيكنان و پايين آمدن عملكرد آنان مي شود تيم فوتسال زنان به كاستاريكا اعزام نخواهد شد.

وي تلويحا هزينه بالاي اين سفر را نيز دليل ديگرعدم اعزام بازيكنان به كاستاريكا دانسته بود.

آنچه دراين ميان جالب توجه بوده خبري است كه ديروز فدراسيون فوتبال منتشر كرد و حكايت از آن داشت كه تيم ملي فوتسال مردان راهي جام جهاني كوچك در برزيل مي شود، اما سفر تيم فوتسال زنان به اين جام در كاستاريكا لغو شده است.

شهناز ياري و فروزان سليماني سرمربي و مربي تيم ملي فوتسال زنان در گفت و گو با ايرنا اعلام كردند كه هنوز از سوي فدراسيون خبري در خصوص لغو سفر اين تيم منتشر نشده است واميدوارند كه براي حمايت از تيم ملي فوتسال زنان به منظور حضور قدرتمند در جام ملت هاي آسيا 2015كه فروردين ماه 93 برگزار مي شود، اين تيم به اين رقابت ها اعزام شود.

اگر قرار است تيم ملي فوتسال مردان كشورمان به سبب حضور همه ساله اش در اين رقابت ها به برزيل اعزام شود، بايد تيم زنان هم به اين رقابتها اعزام شود تا آمادگي لازم را براي حضور پرقدرت در مسابقات آسيايي كسب كند. مسلما هيچ تيمي بدون شركت در مسابقات بزرگ به يك قدرت تبديل نمي شود و اگر اين گونه مسابقات ازتيم فوتسال زنان دريغ شود،آنان يك تجربه مهم را از دست خواهند داد.

ورزشي (5)**1828**1590