۱۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۰۵
کد خبر: 81374144
T T
۰ نفر
«جهانبخش» دارایی ارزشمند فوتبال ایران

تهران - ایرنا - تارنمای مسابقات فوتبال جام ملت های 2015 آسیا در فاصله بیش از دو ماه مانده به آغاز این رقابت ها، از علیرضا جهانبخش مهاجم تیم ملی فوتبال ایران نوشت و او را یكی از دارایی های ارزشمند فوتبال ایران دانست.

به نوشته این پایگاه اینترنتی، وی كه فوتبال را از زمین های خاكی و خیابان های خارج از پایتخت ایران آغاز كرد، رونالدو ستاره فوتبال برزیل را الگوی خود قرار داده است.

تارنمای مسابقات فوتبال جام ملت های 2015 آسیا در توصیف او آورده است:‌ جهانبخش از همان ابتدا می خواست كه یك مهاجم شود و اكنون در 21 سالگی یكی از بازیكنان شناخته شده در اروپا است و تا كنون چندین بار زیر نظر كارلوس كی روش در تیم ملی ایران بازی كرده است. او بدون تردید یكی از دارایی های ارزشمند فوتبال ایران است.

این مهاجم جوان بعد از چندین فصل بازی در ایران به هلند رفت و با مبلغی كه به گفته رییس باشگاه فوتبال داماش، این باشگاه را از مشكلات مالی نجات داد، به عضویت تیم نایمخن در آمد. وی اندكی بعد نیز با گل های حساسی كه به ثمر رساند به جلوگیری از سقوط تیمش به دسته پایین تر كمك كرد.

جهانبخش با عملكرد خوب خود در لیگ هلند به عنوان یكی از استعدادهای جوان و برتر این لیگ انتخاب شد و مورد توجه تعدادی از باشگاه های انگلیسی قرار گرفت به طوریكه خبرهایی از تمایل باشگاه های منچستریونایتد و چلسی برای به خدمت گرفتن وی منتشر شده است.

وی در سال 2014 یكی از بازیكنان جوانی بود كه برای جام جهانی به تیم ملی ایران دعوت شد و با اینكه در هیچ یك از مسابقات در تركیب اصلی قرار نگرفت اما در هر سه بازی ایران به عنوان بازیكن ذخیره وارد زمین شد.

سایت مسابقات جام ملت های آسیا اضافه كرده است كه تیم ملی ایران اكنون با توجه به حضور جهانبخش در كنار بازیكنانی چون كریم انصاری فرد و رضا قوچان نژاد، یكی از مهیج ترین خط حمله های مسابقات را در اختیار خواهد داشت.

بدین ترتیب جهانبخش به عنوان بازیكنی بلندقامت، لاغر اندام، سرعتی و تكنیكی امیدوار است تیم ملی ایران را به اولین قهرمانی خود در جام ملت های آسیا از سال 1976 تا كنون برساند.

ورزشی**9126
۰ نفر