۱۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۵۳
کد خبر: 81374290
T T
۰ نفر
البرز در عاشورای دیگر گریست /  بیزاری عاشوراییان از استكبارجهانی

كرج - ایرنا- مردم عاشورایی استان البرز روز عاشورای حسینی (ع) یكپارچه به خیابان ها آمدند و در سوگ سرور و سالار شهیدان كربلا و یاران با وفایش اشك ماتم ریختند و انزجار خود را از یزدیان زمان و استكبار جهانی اعلام داشتند.

به گزارش ایرنا، دسته های سینه زن و زنجیر زن از نخستین ساعات صبح روز سه شنبه همزمان با روز دهم محرم با حضور در مساجد ،‌ حسینیه ها و هركوی برزن در استان البرز با ندای لبیك یا حسین (ع ) و یا ابوالفضل العباس (ع ) در عاشورایی دیگر عشق و دلدادگی خود را به خاندان عصمت و طهارت به نمایش گذاشتند.

عاشقان اباعبدالله الحسین (ع ) در این آیین معنوی با حمل پارچه های سیاه به نشانه عزا و پلاكاردهایی در محكومیت سیاست های خصمانه آمریكا علیه اسلام و بشریت، ضمن نمایش بصیرت و آگاهی خویش، سیاست های زورمداران عصر كنونی را به چالش كشیدند.

عشق و دلدادگی مردم در كلانشهر میلیونی كرج به خاندان رسالت و امامت در در این آیین به حدی بود كه هیچ مسیری خالی از جمعیت نبود و گذرگاهی برای تردد خودروها باقی نماند.

مردم عزادار از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب استان البرز همنوا و همدل ، ضمن اعلام وفاداری به خط سرخ حسینی و راه پر فروغ خمینی (ره)، جنایات استكبار جهانی را در گوشه گوشه جهان به ویژه در عراق ، سوریه ، لبنان و فلسطین محكوم كردند.

جنایات تكفیری های دست نشانده استكبار جهانی در سرزمین های اسلامی و اهانت به مقدسات ، این روزها دل میلیون ها انسان عاشق و دلداده خاندان عصمت وطهارت (ع ) را به درد آورده ، از رو قشرهای مختلف مردم ولایتمدار البرز در تاسوعا و عاشورای امسال با محكوم كردن این جنایات ، خواستار اتحاد جهان اسلام در برابر آمریكا، اسراییل غاصب و دشمنان وحدت اسلامی شدند.

مردم شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد ، فردیس ، اشتهارد، طالقان و كرج همچون دیگر هموطنان دیروز و شب گذشته با برپایی آیین های عزاداری و سوگواری ، با كاروان كربلا همنوا شدند.

دیدگان اشكبار نوجوانان ، جوانان ، كودكان و مردم استان البرز دراین روزها حال و هوای خاصی به سرزمین عصاره اقوام ایرانی یا ایران كوچك بخشیده است.

اقوام ایرانی ساكن البرز با سبك های خاص خود در عزای حسین (ع ) برنامه های ویژه برگزار كرده اند كه هریك در جای خود دیدنی است.

اگر قوم ایرانی به شكل خاصی عزاداری می كند اما حرف دل و دیدگان آنان یكی است و آن حزن و اندوه در سوگ شهید مظلوم كربلا آقا حسین بن علی (ع ) و یاران با وفایش است كه درهجوم تیر و نیزه های لشكر دشمن خبیث، تشنه لب ، تاریخ را برای همیشه عزادار كرد.

مردم استان البرز پس از برگزاری آیین های عزداراری و سوگواری عاشورای حسینی ، نماز ظهر عاشورا را با شكوه خاصی به پا داشتند.

دعا برای تعجیل در ظهور امام زمان (عج ) و سلامتی بیماران ، پیروزی اسلام بر كفر جهانی و اطاعت از ولی فقیه زمان پایان بخش برنامه های عاشوراییان تا ظهر امروز در استان البرز بود.

همچنین بسیاری از مردم خیر و نیكوكار استان البرز به توزیع غذاهای نذری در بین عزاداران حسینی در این استان پرداختند.

آیین های عزاداری مردم استان البرز عصر امروز و امشب نیز ادامه دارد. ك/4

7410/ 691