بیانیه فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال ایران در مورد حق پخش تلویزیونی

تهران - ایرنا - فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال ایران درباره موضوع حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر بیانیه صادر كردند.

به گزارش ایرنا، فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال پس از توافق با صدا و سیمای جمهوری اسلامی برای پرداخت حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر، در این بیانیه با اشاره مختصری بر اتفاقات اخیر ضمن تأكید بر افزایش 30 درصدی حق پخش نسبت به سال گذشته،‌ از تمامی عواملی كه در حصول این توافق دخیل بودند از جمله رییس جمهوری، هیأت دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشكر كرده اند.

این بیانیه كه متن آن بر روی سایت فدراسیون فوتبال قرار گرفته، به شرح زیر است:

'آنچه در این مدت ذیل عنوان تلاش برای احقاق حقوق حقه فوتبال مورد پیگیری قرار گرفت و با كوشش مجدانه دلسوزان ورزش این مرز و بوم تجلی یافت، گام آغازین برای رسیدن به هدفی بزرگ بود. این مسیر پرفراز و نشیب در مرحله نخست پس از هماهنگی میان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با مجموعه باشگاه ها شكل گرفت و به دنبال آن بعد از ساعت های متمادی نشست با كارشناسان و بررسی دقیق، پله به پله پیش رفت.

طرح بزرگ اما شرح مدونی می خواست و ضروری بود كه برای رسیدن به نتیجه ای پایدار از روزمرگی عبور كرد و به برنامه محوری رسید.

اینكه آرزوی دیرین جامعه فوتبال رخ واقعیت به خود بگیرد و هزینه فوتبال از خودش دربیاید، چه اینكه در سالیان متمادی نقصان های مالی در چرخه و باشگاه داری همواره به قیاس میان فوتبال ما و تلویزیون ما و فوتبال دنیا و تلویزیون دنیا میل كرد و نتیجه ای در پی نداشت.

پس از عدم پخش رقابت های لیگ برتر از صدا و سیما و انجام سه جلسه در شورای امنیت، موضوع به هیأت محترم دولت رفت و رییس جمهور محترم دستور سریعی برای تشكیل كارگروهی را صادر كردند.

با تأكید رییس جمهور برای رفع موانع قانونی، هیأتی متشكل از وزرای محترم ورزش و جوانان و كشور و رئیس رسانه ملی مامور حل مشكل شدند.

در ادامه ارائه لایحه حق پخش تلویزیونی در بودجه عمومی كشور در سال 1394، توسط دولت جمهوری اسلامی ایران گام پایانی برای رسیدن به هدف بزرگ بود.

صرف نظر از پولی كه افزون بر سال گذشته، امسال از طریق حق پخش به خانواده فوتبال می رسد و افزایش 30 درصدی نسبت به سال گذشته را دارد، اصلی ترین موضوع مصوب شدن حق فوتبال در بودجه كل كشور برای سال بعد و سال های بعد و آینده ای بود كه سخت نزدیك به نظر می رسد.

اینكه پس از این آمد و شدها، فوتبال خیالی آسوده برای گرفتن بخشی از حقوق مسلمش داشته باشد.

بدین وسیله از رئیس جمهور محترم، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، وزیر محترم ورزش و جوانان، وزیر محترم كشور، مدیران محترم صدا و سیما و البته نمایندگان محترم رسانه های گروهی كه برای رسیدن به این نقطه مهم كه حقوق شناخته شده فوتبال می باشد كمال تشكر و امتنان را داریم.

این شرح دیكته ای بود كه لاجرم بی غلط هم نبود لیكن امید است مجموعه فوتبال از امروز تلاش برای دریافت تام و تمام سایر حقوق مرتبط نظیر: كپی رایت در بخش فروش هرگونه محصولات مرتبط با فوتبال در بستر دیجیتال و مخابرات اس ام اس و ام ام اس، حمایت مالی و ... باشد تا در ادامه در بحث خصوصی سازی هم گام های بلندی برداشته شود.'

ورزشی**9126
۰ نفر