۱۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۳:۲۴
کد خبر: 81374328
T T
۰ نفر
احتمال برگزاري جام جهاني 2022 قطر در پاييز يا زمستان افزايش يافت

تهران - ايرنا - دبير كل فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) از احتمال برگزاري مسابقات جام جهاني قطر در پاييز يا زمستان سال 2022 خبر داد.

به گزارش گاردين، جروم والكه گفته است كه اين رقابت ها احتمالا در ماه هاي ژانويه و فوريه (بهمن و اسفند) و يا نوامبر و دسامبر (آبان و آذر) سال 2022 برگزار خواهد شد.

سپ بلاتر رييس فيفا پيش از اين تأكيد كرده بود، جام جهاني قطر به دليل گرماي شديد هوا در اين كشور، در تابستان برگزار نخواهد شد اما تعدادي از باشگاه هاي اروپا با مخالفت با تغيير زمان برگزاري جام جهاني 2022 به زمستان، پيشنهاد برگزاري اين رقابت ها در بهار را مطرح كرده بودند.

با وجود اين دبير كل فيفا پس از جلسه روز دوشنبه كميته اجرايي فيفا در خصوص بررسي تغيير زمان برگزاري جام جهاني هاي 2018 تا 2024 گفت: به تعيين زمان برگزاري جام جهاني نزديك تر شديم و در حال حاضر دو گزينه ژانويه و فوريه يا نوامبر و دسامبر را انتخاب كرده ايم. ولي از فيفا خواسته شده است كه بهار را هم بررسي كند. نتايج جلسه اخير را براي نشست آينده آماده خواهيم كرد تا به تصميم نهايي برسيم.

جيري دوروك افسر ارشد پزشكي فيفا نيز در اين جلسه گزارشي از نگراني هاي پزشكي در خصوص سلامت بازيكنان و تماشاگران در صورت برگزاري مسابقات در تابستان ارايه داد.

نشست بعدي كميته اجرايي فيفا براي تعيين زمان مسابقات جام جهاني 2022 در اوايل سال 2015 برگزار خواهد شد.

ورزشي**9126