۱۷ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۰۲
کد خبر: 81377506
T T
۰ نفر

حسن روشن: پول در فوتبال ایران حرف اول و آخر است

۱۷ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۰۲
کد خبر: 81377506
حسن روشن: پول در فوتبال ایران حرف اول و آخر است

آبادان - ایرنا - ملی پوش و بازیكن سابق استقلال تهران گفت كه پول در فوتبال ایران حرف اول و آخر را می زند ومتاسفانه باید گفت فوتبال ایران در فضای ناسالمی اداره می شود.

حسن روشن روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: مدیران باشگاهی در ایران فقط به فكر پول و منافع شخصی خود هستند و این مساله موجب افت شدید فوتبال ایران و دیده نشدن استعدادهای ناب شده است.

وی اظهار كرد: عوامل بیرونی مستطیل سبز مانند تماشاگران، لیدرها، داوران و برخی واسطه ها در ایران نقش بیشتری نسبت به عوامل داخلی در نتیجه گیری تیم ها دارند ولی در فوتبال دیگر كشورها باید فوتبال بازی كنی در غیر این صورت آبرویت در خطر است و قطعا راه به جایی نخواهی برد.

ملی پوش پیشین فوتبال ایران افزود: متاسفانه در ایران به دلیل دلال بازی تیشه به ریشه خود زده ایم.

وی حذف تیم های امید و جوانان كشور از رقابت های آسیایی را فاجعه دانست و گفت: به رغم این كه امسال در هیچ رده سنی موفقیتی كسب نكرده ایم ولی فدراسیون حاضر به پذیرفتن این موضوع نیست.

روشن در مورد نتیجه گیری تیم ملی بزرگسالان در جام ملت های آسیا افزود: تیم ملی ایران با توجه به شرایط خوب دیگر تیم های آسیایی در جام ملت ها نتیجه نخواهد گرفت و سال سیاه فوتبال ایران تكمیل می شود.

وی با انتقاد از عملكرد كارلوس كی روش به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: كی روش به رغم داشتن نام بزرگ در فوتبال جهان و مربی گری در تیم های بزرگ نتوانسته در تیم ملی ایران موفقیتی كسب كند.

وی دلیل افت فوتبال آبادان را استفاده از بازیكنان و مربیان غیربومی دانست و افزود : آبادان سرزمین فوتبال ایران و حتی آسیاست و تاكنون بازیكنان بزرگی در آن رشد كرده اند ولی متاسفانه اكنون با استفاده از بازیكنان غیربومی و مربیان خارجی جایی در سطح اول فوتبال كشور ندارد.

ملی پوش سابق فوتبال ایران با اشاره به وجود مربیان خوب در آبادان گفت: دلیل استفاده از مربیان غیربومی برای هدایت تیم صنعت نفت عجیب است.

به گفته وی برنامه ریزی كوتاه مدت و بلند مدت و تشكیل آكادمی های فوتبال در آبادان یكی از راه های خروج از بحران است تا مانند گذشته به كارخانه بازیكن سازی در ایران تبدیل شود.

7104/7276 **1581
۰ نفر