۱۷ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۱۴
کد خبر: 81378046
T T
۰ نفر
اجراي طرح زمستانه پليس راهور از 19 آذر تا 25 اسفند ماه

تهران - ايرنا - رييس پليس راهور نيروي انتظامي از آغاز اجراي طرح زمستانه از 19 آذر تا 15 اسفند سال جاري خبر داد و گفت: با توجه به شرايط جوي، ممكن است اين طرح يك هفته زودتر (از 12 آذر ماه) آغاز شود.

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامي گروه اجتماعي ايرنا، سردار «اسكندر مومني» روز شنبه در حاشيه كميته هماهنگي اجراي طرح هاي ويژه ترافيكي در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به آمار سازمان پزشكي قانوني، استان هاي پرحادثه از جمله كرمان، خراسان رضوي و اصفهان در اولويت چينش و آرايش ترافيكي هستند، بگونه اي كه در پاسگاه هايي كه بيشترين تصادفات را داشته اند، استقرار نيروهاي پليس در اولويت قرار دارد.

وي با بيان اينكه از ظرفيت هاي محلي از جمله شهرداري ها و فرمانداري ها در طرح زمستانه استفاده مي شود، گفت: استفاده از تجهيزات ايمني از مبدا، رعايت فاصله طولي و سرعت مطمئنه از سوي رانندگان بايد مورد توجه جدي قرار بگيرد.

مومني با بيان اينكه موضوع سرعت خودروهاي سبك و سنگين در كميته فرعي بررسي مي شود، افزود: سرعت خودروهاي سبك و سنگين در تمام كشورها متفاوت است، بر اين اساس تصميم گيري نهايي در اين زمينه بعد از بررسي در كميته فرعي در جلسات آتي اعلام خواهد شد.

وي با اشاره به گزارش پزشكي قانوني مبني بر كاهش شش درصدي تلفات جاده اي در شش ماه نخست سال جاري گفت: با امضاي تفاهمنامه با وزارت راه و كشور شاهد افزايش دوربين هاي هوشمند در جاده ها خواهيم بود كه از عوامل كاهش تلفات جاده اي نصب اين دوربين ها و همراهي مردم بوده است.

رييس پليس راهور نيروي انتظامي تاكيد كرد: رانندگان قبل از سفر برون شهري بايد نسبت به همراه داشتن تجهيزات زمستاني و زنجير چرخ اقدام كنند و بدانند كه بدون داشتن معاينه فني اجازه تردد در جاده ها به آنها داده نمي شود و رعايت سرعت مجاز با توجه به شرايط طبيعي و جوي امكانپذير است.

به گفته وي، مردم از طريق تلفن 110، 120 و سامانه راهور 120 مي توانند در جريان تغييرات جوي قرار گيرند، هرچند سيستم هاي هوشمند با نسب تابلوهاي متغير در جاده ها، شرايط جوي را اعلام خواهد كرد.

مومني در پاسخ به سووال خبرنگار ايرنا در مورد تغيير در افزايش جريمه ها گفت: تغيير جريمه ها با امضاي سه وزير به هيات دولت رفته و در حال بررسي است.

اجتمام (3) ** 9105 ** ل.ا ** 1071