۱۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۱۰
کد خبر: 81378925
T T
۰ نفر
انتخاب یازدهمین رییس برای یك ورزش لوكس

تهران – ایرنا – انتخابات فدراسیون تنیس فردا (دوشنبه) با حضور 11 نامزد در محل آكادمی ملی المپیك برگزار می شود تا یازدهمین رییس این فدراسیون مشخص شود.

به گزارش ایرنا، این دوره از انتخابات در حالی بعد از وقفه ای سه ماهه برگزار خواهد شد كه از اواخر مردادماه امسال، سید ابوالحسن مهدوی سرپرستی فدراسیون تنیس را برعهده دارد و پس از كش و قوس های فراوان، مقدمات برگزاری این انتخابات را فراهم كرد.

فدراسیون تنیس فعالیت اصلی خود را در سال 1347 بعد از استقلال از رشته پینگ پنگ آغاز كرد و در دهه 50 با درخشش منصور بهرامی، تقی اكبری، محرم خدایی، كامبیز درفشی جوان و دیگران در صدر قاره كهن ایستاد و تنیس بازان كشورمان موفق به راهیابی به زیر گروه جهانی شدند.

تنیس بعد از انقلاب اسلامی به عنوان یك رشته 'لوكس' در جامعه معرفی و مشكلات عدیده درآن باعث شد تا جایگاه خود را به مرور از دست دهد به طوری كه تیم ملی جام دیویس ایران سالهاست كه در گروه دوم و سوم منطقه آسیا و اقیانوسیه درحال نوسان است وآرزوی علاقه مندان به این رشته ورزشی، تثبیت در گروه دوم است.

اما با روی كار آمدن مجید شایسته در راس فدراسیون تنیس، نگاه ها به این رشته ورزشی تاحدودی تغییركرد، این مدیراقتصادی در نخستین اقدام، مشكلات مالی تنیس را برطرف و بخش خصوصی را وارد این رشته ورزشی كرد تا تنیس برای نخستین بار بعد از انقلاب به استقلال مالی برسد.

تغییر در ساختار سازمانی( چارت ) فدراسیون، ایجاد همدلی در خانواده تنیس، برگزاری اجلاس كنفدراسیون تنیس آسیادرتهران وتوسعه تنیس در رده های پایه ازمهم ترین دستاوردهای وی درطول پنج سال ریاستش در فدراسیون تنیس بوده است.

اماادامه ناكامی های تنیس بازان ایرانی درعرصه های بین المللی، موفق نبودن در همگانی كردن تنیس، تغییرات مداوم در كمیته های مختلف و بروز مشكلاتی دربرگزاری رقابت های باشگاهی، نكات ضعف ریاست شایسته در این فدراسیون بود.

با این وجود، شایسته به دلیل ایجاد استقلال مالی، همچنان یكی از گزینه های اصلی ریاست فدراسیون تنیس است تا بتواند برای دومین بار بر این كرسی تكیه زند و با درس گرفتن از اشتباهات گذشته، شرایط مطلوب تری را برای این رشته ورزشی مهیا كند.

بدون تردید، محمد جمشیدی، جدی ترین رقیب شایسته برای تصاحب ریاست این فدراسیون است. نایب رییس فدراسیون با سابقه مدیریت 16 ساله بر هیات تنیس استان تهران، این روزها توجه اهالی این رشته ورزشی را به خود جلب كرده است.

جمشیدی كه سابقه عضویت در هیات مدیره باشگاه های پرسپولیس و پیكان را در كارنامه دارد، به دلیل اشراف به تنیس، مدیریت طولانی مدت در هیات تهران و برگزاری رقابت های تنیس جام ستارگان از مقبولیت در میان مدیران و خانواده این رشته ورزشی برخوردار است.

شاید نداشتن مدیریت در راس فدراسیون های ورزشی، ابهام در نحوه تامین منابع مالی وارتباط محدود باهیات های ورزشی ازمهم ترین مشكلات جمشیدی بر سر راه رسیدن به ریاست فدراسیون تنیس باشد.

ازسوی دیگر با اینكه وزارت ورزش و جوانان به صراحت اعلام كرده است كه در این انتخابات از هیچ نامزدی حمایت نخواهد كرد، اما برخی گمانه زنی ها و اخبار غیر رسمی حكایت ازاین دارد كه كوروش فولادی چراغ خاموش در حال رایزنی برای نشستن بر كرسی فدراسیون تنیس است.

البته این احتمال هم وجود دارد كه در روز انتخابات، یكی دیگر از نامزدها بتواند معادلات را بر هم زند و به عنوان یازدهمین رییس فدراسیون تنیس برگزیده شود.

سید حسن طباطبایی از جمله این افراد است كه گفته می شود با مقبولیت در بین اهالی این رشته و ارتباط با مسوولان ورزش می تواند پیش بینی ها را برهم بزند.

در هر صورت مجمع انتخابات فدراسیون تنیس فردا (دوشنبه ) برگزار می شود كه امیدواریم رییس جدید این فدراسیون بتواند با یك برنامه ریزی منسجم و مدون و با بهره گیری از خبرگان، سرمنشاء تحولات مثبت برای این رشته ورزشی باشد.

مجید شایسته ( رییس سابق فدراسیون) ، محمد جمشیدی (نایب رییس فدراسیون)، علی قلم سیاه( رییس اسبق فدراسیون قایقرانی) ، سید حسن طباطبایی ( سرپرست مجموعه ورزشی شهید كشوری) ، كوروش فولادی ، دامون طاهری، اسماعیلی ( عضو هیات علمی دانشگاه)، مهرشاد پور سعید ( رییس سابق كمیته پزشكی فدراسیون تنیس) ، غلامحسین عسگری ( رییس سابق فدراسیون شمشیربازی) ، علیرضا بابایی (مدیر اسبق روابط عمومی فدراسیون تنیس) و علی محمد رستمی نامزدهای ریاست فدراسیون تنیس هستند.

فدراسیون تنیس در عمر 46 ساله خود 10 رییس فدراسیون به نام های مهدی حاجبی، عاشور عابدیان، اسدالله علم، مجید خطیبی، غلامحسین نوریان، گلشن شیرازی، لنكرانی، عباس خزایی، علیرضا خروشی و مجید شایسته را داشته است.

ورزشی (5) ** 9122 **1581
۰ نفر