۱۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۴۹
کد خبر: 81379001
T T
۰ نفر
افشاردوست : گرفتن میزبانی نوجوانان جهان از ایران قطعا سیاسی است

تهران - ایرنا - دبیركل فدراسیون والیبال ایران گفت: گرفتن میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان از جمهوری اسلامی ایران قطعا تصمیمی سیاسی است.

به گزارش ایرنا، میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان در سال 2015هفته گذشته در كنگره بین المللی والیبال در ایتالیا به ایران داده شد، اما امروز رییس فدراسیون بین المللی والیبال با ارسال نامه ای به ایران خبر از واگذاری میزبانی این رقابت ها به آرژانتین داد.

دبیركل فدراسیون والیبال ایران در باره این اقدام FIVB گفت: من هنوز فرصت نكردم با رییس فدراسیون والیبال ایران در این باره صحبت كنم اما دلیل قانع كننده ای برای این اقدام فدراسیون بین المللی والیبال نمی بینم.

محمود افشاردوست با استفاده از واژه «عجیب و غریب» برای این اقدام گفت: وقتی این میزبانی در كنگره بین المللی والیبال تصویب می شود، نباید گرفتن آن منوط به تصمیم یك فرد باشد. به نظر من آری گراسا رییس فدراسیون بین المللی والیبال نباید به تنهایی این تصمیم را بگیرد و اجرا كند.

وی تصریح كرد: به نظر می رسد این تصمیم بر اساس فشارهای سیاسی باشد و هیچ دلیل دیگر نداشته باشد.

تیم والیبال نوجوانان ایران شهریورماه امسال و در مسابقات قهرمانی آسیا بدون واگذاری حتی یك ست به حریفان با اقتدار قهرمان آسیا شد و به عنوان تیم اول آسیا مجوز حضور در مسابقات قهرمانی جهان سال 2015 را به دست آورد.

رییس فدراسیون والیبال ایران نیز دیروز گفته بود كه پشت پرده والیبال جهان به دنبال مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران است.

محمدرضا داورزنی بعد از بازگشت از نشست فدراسیون بین المللی والیبال در ایتالیا در نشست خبری افزوده بود : وقتی رییس فدراسیون والیبال اتریش به دنبال محرومیت ورزش ایران است،نباید آن را یك اتفاق دانست.

وی به موفقیت های اخیر والیبال ایران در جهان از جمله لیگ جهانی و قهرمانی جهان اشاره كرده و گفته بود : وقتی برخی كشورهای معاند و مخالف با نظام جمهوری اسلامی این موفقیت ها را می بینند، دست به حاشیه سازی و ایجاد مشكل برای ایران می زنند. جهان میلیون ها دلار هزینه می كند كه ایران را بی ثبات نشان دهد اما یك رشته ورزشی مانند والیبال تمام این نقشه ها را خراب می كند.

داورزنی ادامه داده بود: عملكرد والیبال ایران در جهان به گونه ای بوده كه برخی دشمنان را نگران كرده و آنان از راههای مختلف به دنبال متوقف كردن این روند رو به رشد هستند. اتفاقاتی كه در حال رخ دادن است تنها ورزشی نیست و كاملا موضوع هدایت شده است.

رئیس فدراسیون والیبال اضافه كرده بود:زمانی كه رئیس فدراسیون بین المللی والیبال(FIVB)راتحت فشارقرارمی دهند،نبایدبه سادگی ازاین مساله گذشت. دشمنان نظام همیشه به دنبال نقشه كشی علیه ایران هستند وامیدوارم بتوانیم باتدبیر این بحران را نیز پشت سر بگذاریم.

به گفته وی، گره زدن برخی مسایل كه ارتباطی به ورزش ندارد، نشان از عناد برخی كشورها با ایران است و رسالت سنگینی بر عهده داریم و باید تاوان این عداوات نیز را بپردازیم.

طی روزهای گذشته با دستگیری یك شهروند ایرانی - انگلیس به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام كه از سوی شعبه 26دادگاه انقلاب به یك سال حبس تعزیزی محكوم شده است، برخی ها درنشست فدراسیون بین المللی والیبال در ایتالیا تلاش كردند تا این مسئله را به ورزش ربط داده و ایران را تحت فشار قرار دهند.

این در حالی صورت می گیرد كه پیشتر حجت الاسلام اژه ای در خصوص این پرونده گفته بود كه این پرونده ارتباطی به موضوع ورزش ندارد.

شیخ احمدالفهد الصباح رییس شورای المپیك آسیا نیز روز چهارشنبه گذشته در واكنش به این اقدامات، از استفاده سیاسی از ورزش انتقاد كرده بود.

ورزشی(4)**1379
۰ نفر