۱۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۵۵
کد خبر: 81379651
T T
۰ نفر
جامعه مدرسين حوزه علميه قم حملات صهيونيستيها به مسجدالاقصي رامحكوم كرد

قم - ايرنا - جامعه مدرسين حوزه علميه قم در اطلاعيه اي حملات وحشيانه رژيم صهيونيستي به مسجد الاقصي را محكوم كرد.

در اين اطلاعيه كه نسخه اي از آن دراختيار ايرنا قرار گرفت ،آمده است: فجايع ددمنشانه صهيونيست‌هاي غاصب در مسجد الاقصي و تلاش‌ هاي ناكام آنان در تخريب قبله اول مسلمانان، خشم جهان اسلام را برانگيخته است،اين تلاش‌ها به منظور محو آثار اسلامي و سرپوش نهادن بر شكست سنگين اين رژيم در نبرد 50 روزه غزه است.

در اين اطلاعيه با اشاره به اين كه امروز قدرت پوشالي رژيم صهيونيستي درهم شكسته و در نهايت ضعف و نكبت قرار گرفته است تاكيد شده است: ملت فلسطين نيز راه خود را باز يافته و به خوبي دريافته است كه تنها راه پايان بخشيدن به عمر صهيونيست‌ها، مقاومت و ايستادگي است، از اين رو بر كشورهاي اسلامي لازم است كه با حمايت همه جانبه از مردم فلسطين، زمينه حفظ مسجد‌ الاقصي قبله اول مسلمين را فراهم سازند.

در پايان اطلاعيه آمده است: جامعه مدرسين حوزه علميه قم، ضمن محكوم كردن حملات وحشيانه صهيونيست ها به مسجد‌الاقصي و نمازگزاران، جامعه جهاني را به اقدام در برابر آن و مسلمانان جهان به ويژه مردم مظلوم فلسطين را به ايستادگي در برابر دشمنان دعوت مي نمايد.

روز چهارشنبه هفته گذشته درگيري هايي ميان نيروهاي رژيم صهيونيستي با نمازگزاران در مسجد الاقصي رخ داد و نظاميان اسرائيلي به صحن مسجد يورش برده و شروع به شليك بمب هاي صوتي و گلوله هاي پلاستيكي به سمت نمازگزاران فلسطيني كردند كه براثر آن يك نفر كشته و چندين فلسطيني زخمي شدند.

تنش ها اواخر هفته پيش در پي ترور ناموفق يك خاخام تندروي صهيونيست كه خواستار اجازه يافتن يهوديان براي حضور در بخشهايي از مسجد الاقصي بود و سپس قتل يك فلسطيني توسط نظاميان اسرائيلي به ظن انجام اين اقدام آغاز شد.



***

جامعه مدرسين حوزه علميه قم هم چنين در اطلاعيه ديگري شهادت تعدادي از عزاداران اباعبدالله الحسين(ع) در كشورهاي اسلامي را محكوم كرد.

در اين اطلاعيه كه نسخه اي از آن دراختيار ايرنا قرار گرفت ، آمده است: حوادث خونبار عاشوراي امسال كه به شهادت بسياري از مسلمانان در كشورهاي اسلامي هم چون نيجريه، پاكستان و عربستان منجر شد باعث تاسف فراوان گرديد.

اين اطلاعيه حاكيست: بي‌ترديد نقش بي بديل عاشورا، در احياي بيداري اسلامي و گسترش روحيه عزت طلبي و حماسه ‌آفريني باعث شده كه دشمنان اسلام با ترفندهاي گوناگون سعي در خاموشي آن داشته باشند اما به رغم اين تلاش‌ها، عزاداري سيد الشهداء(ع) هر سال باشكوه ‌تر و گسترده ‌تر برگزار مي شود.

اطلاعيه ادامه يافته است: بر مسلمانان جهان لازم است كه ضمن هوشياري در برابر توطئه‌ هاي دشمن، همت خود را در مسير احياي فرهنگ عاشورا و اعتلاي محافل عزاداري حسيني مصروف سازند و نقشه ‌هاي دشمن را خنثي كنند، بر مسوولان كشورهاي اسلامي نيز لازم است كه عاملان اين حوادث خونبار را به اشد مجازات برسانند.

در پايان اطلاعيه آمده است: جامعه مدرسين حوزه علميه قم ضمن سپاس از همه ارادتمندان حضرت سيد الشهداء(ع) در برپايي پرشور محافل آن حضرت، فجايع خونبار عاشوراي امسال را محكوم كرده و به همه مسلمانان به ويژه بازماندگان آن عزيزان تسليت عرض مي كند.

در روز عاشورا گروهي از وهابيها با حمله به عزاداران سالار شهيدان در شهر الاحسا در عربستان تعدادي از عزاداران را شهيد و گروهي ديگر را مجروح كردند.

7408/ 550/ 1539
۰ نفر