۱۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۶:۱۸
کد خبر: 81381155
T T
۰ نفر

استقبال از جدیدترین فیلم پیمان معادی در ابوظبی

۱۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۶:۱۸
کد خبر: 81381155
استقبال از جدیدترین فیلم پیمان معادی در ابوظبی

تهران - ایرنا - فیلم سینمایی كمپ ایكس ری با بازی پیمان معادی در هشتمین دوره جشنواره بین ‌المللی فیلم ابوظبی روی پرده رفت و مورد استقبال منتقدان، سینماگران و تماشاگران قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، فیلم سینمایی «كمپ ایكس ری» (اردوگاه اشعه ایكس) Camp X-Ray با بازی پیمان معادی و «كریستین استوارت»، به نویسندگی و كارگردانی «پیتر ساتلر» و با حضور این فیلمساز آمریكایی در بخش رقابتی بخش «آفاق جدید» اكران شد.

این فیلم در هشتمین دوره جشنواره بین ‌المللی فیلم ابوظبی در سالن شماره شش «وكس» مركز سینمایی «مارینا مال» شهر ابوظبی در كشور امارات متحده عربی به نمایش درآمد و مورد استقبال تماشاگران خارجی و بخصوص ایرانی‌ های ساكن امارات قرار گرفت.

در ابتدای نمایش فیلم «كمپ ایكس ری»، «انتشال التمیمی» مدیر هنری و برنامه ‌ریز جشنواره بین‌ المللی فیلم ابوظبی، از «پیتر ساتلر» كارگردان این فیلم خواست كه سخنان كوتاهی با تماشاگران داشته باشد و وی نیز در مورد ساخت این فیلم صحبت كرد و پس از آن با اشاره به حضور پیمان معادی، «كریستین استوارت»، «لین گریسون» و چندین بازیگر دیگر در نخستین فیلم سینمایی خود، تماشاگران را به دیدن این فیلم دعوت كرد.

پیمان معادی در این فیلم نقش یك زندانی محكوم به هشت سال حبس در زندان گوانتانامو را بازی می ‌كند و تماشاگران برای دیدن جدیدترین اثر این بازیگر سرشناس ایرانی با تهیه بلیط اكثر صندلی های سالن استقبال خوبی از آن به عمل آوردند.

در این جشنواره همچنین فیلم سینمایی «قصه‌ ها» با حضور رخشان بنی‌اعتماد كارگردان و تهیه ‌كننده این فیلم و جهانگیر كوثری تهیه ‌كننده سینمای ایران، در دو سانس مختلف در بخش رقابتی اصلی هشتمین دروه جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی در سالن شماره پنج و شش وكس مركز سینمایی «مارینا مال» شهر ابوظبی روی پرده رفت و مورد استقبال منتقدان سینمایی، روزنامه‌نگاران و تماشاگران از ملیت‌های مختلف جهان قرار گرفت.

همچنین فیلم كوتاه 15 دقیقه ‌ای «بچه» به كارگردانی علی عسگری محصول مشترك ایران و ایتالیا و با حضور این فیلمساز جوان ایرانی و «فرنوش صمدی» فیلمنامه ‌نویس این فیلم، در كنار 23 فیلم كوتاه دیگر از كشورهای مختلف در بخش رقابتی فیلم‌های كوتاه هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی به نمایش درآمد.

هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی با نمایش 197 فیلم از 61 كشور جهان در بخش های رقابتی و غیررقابتی برگزارشد .

از جمله آثار این جشنواره می توان به بخش «مسابقه اصلی»، بخش «افق جدید»، بخش «مسابقه فیلم های مستند بلند»، بخش «نمایش سینمای جهان»، بخش «مسابقه فیلم های كوتاه داستانی و مستند»، بخش «مسابقه فیلم‌های امارات»، بخش نمایش ویژه مجموعه آثار «فرانسوا تروفو» سینماگر صاحب ‌نام سینمای جهان، بخش «نمایش فیلم‌های كلاسیك»، چندین نشست تخصصی در سالن بزرگ و مجلل «قصر امارات» اشاره كرد .

فراهنگ**9266**1601**
۰ نفر