۱۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۷:۲۹
کد خبر: 81381239
T T
۰ نفر
كاركرد رسانه ها سبب پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی می شود

تهران – ایرنا – رییس پلیس پیشگیری ناجا با تاكید بر نقش رسانه ها در بحث پیشگیری از وقوع جرایم، گفت: رسانه ها می توانند با آگاه سازی و آموزش همگانی سبب پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی در سطح جامعه شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرتیپ دوم پاسدار تقی مهری روز دوشنبه با حضور در غرفه ایرنا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، اظهار داشت: اگر رویكرد مطالبه گری مردم در سطح اجتماع از طریق رسانه ها منعكس شود و مسوولان نیز از این طریق پاسخگوی مردم باشند، نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.

وی درباره «آزادی مسوولانه» شعار امسال نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، گفت: باید هر فردی بتواند نیازهای اجتماعی خود را با رسانه ها در میان گذارد و رسانه ها نیز آنها را به صورت روشن و شفاف به اطلاع مسوولان برسانند.

مهری خاطرنشان كرد: رسانه های گروهی می توانند با برنامه ریزی مدون بستر رابطه بین مردم و مسوولان را ساماندهی و نقش موثری در رفع مشكلات اجتماعی مردم ایفا كنند.

وی با بیان اینكه استقبال خوب از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، نشانه اعتماد مردم به رسانه ها است، افزود: رسانه ها باید با آگاه سازی و ارتباط دقیق و كارشناسی در حوزه مسایل اجتماعی، ارتباط خود با مردم و مسوولان را قوی تر كنند.

رییس پلیس پیشگیری ناجا، با یادآوری راه اندازی معاونت اجتماعی در نیروی انتظامی از دهه 1380، گفت: این ساختار در سراسر كشور تعریف شده است و نیروی انتظامی می تواند با ارتباطی كه از این طریق بین رسانه های گروهی برقرار می كنند، مسایل مردم را از طریق رسانه ها بررسی كرده و پاسخ قانع كننده ای به مردم ارایه كند.

سردار مهری تصریح كرد: هرگاه موضوعی از طریق رسانه ها به صورت مطالبه اجتماعی مطرح می شود، به طور حتم بیش از پیش مورد توجه مسوولان قرار خواهد گرفت.

بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها كه فعالیت خود را از 17 آبان ماه در مصلای امام خمینی (ره) آغاز كرده تا 23 آبان ماه پذیرای بازدیدكنندگان است.

فراهنگ ** 7537**1027
۰ نفر