۲۰ آبان ۱۳۹۳، ۸:۴۱
کد خبر: 81381639
T T
۰ نفر
پتروشيمي ايلام در استخدام جامعه ايثارگري همراهي نمي كند

ايلام - ايرنا - مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران ايلام گفت: شركت پتروشيمي در زمينه جذب و استخدام ايثارگران و فرزندان خانواده هاي معظم شهدا در اين مجموعه صنعتي همكاري نمي كند.

'سليمان رستميان' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: افزون بر سه هزار نفر از جامعه ايثارگري و خانواده هاي شهدا در استان كه داراي مدارج تحصيلي دانشگاهي نيز بوده هم اكنون بيكارند و با مشكلات عديده اي روبرو هستند.

وي افزود: 25 درصد سهميه استخدامي دستگاه هاي اجرايي بر اساس قانون بايد به ايثارگران و فرزندان خانواده هاي معظم شهدا اعطا شود كه متاسفانه برخي از دستگاه ها از اجراي اين قانون خودداري مي كنند.

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران يادآور شد: شماري از شركت ها با اين توجيه كه دولتي نبوده و در دايره شمول اين قانون قرار نمي گيرند همكاري لازم را با اين سازمان انجام نمي دهند در حاليكه مجموعه اي همچون پتروشيمي ايلام خود را خصوصي مي داند ولي بودجه اين شركت از منابع دولتي تامين مي شود.

رستميان ابراز اميدواري كرد مديران اين شركت همكاري بيشتري در استخدام جامعه ايثارگري داشته و زمينه اشتغال بخشي از اين افراد كه دين بزرگي بر گردن نظام و انقلاب دارند، فراهم شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره با وجود دو هزار و 876 شهيد ، افزون بر 11 هزار جانباز و 332 آزاده در استان ايلام تاكيد كرد: 50 هزار نفر از جمعيت 565 هزار نفري اين ايلام را جامعه ايثارگري تشكيل مي دهند.

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران ايلام بيان كرد: تمام مزارهاي شهداي استان در مناطق مختلف شهري و روستايي تا پايان امسال ساماندهي خواهند شد.

رستميان همچنين از گردآوري 70 هزار سند از خاطرات و آثار بجا مانده از شهداي استان براي معرفي هرچه بيشتر فرهنگ ايثار و شهادت و انتقال آن به نسل هاي جديد خبر داد.

وي گفت: كميسيون مشتركي از اين بنياد و سپاه پاسداران براي بررسي پرونده هاي پزشكي افراد آسيب ديده در جنگ تحميلي تشكيل و بيش از يك هزار و 400 نفر به اين كميسيون مراجعه كردند.

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران ايلام اظهار كرد: 500 نفر از اين تعداد امسال به كميسيون مربوطه معرفي شدند كه تنها 14 درصد واجد شرايط شناخته شدند.

رستميان افزود: متاسفانه بسياري از افراد كه در دوران دفاع مقدس دچار صدمات روحي و جسمي شده اند تاكنون براي بررسي شرايط پزشكي خود اقدام نكرده و اكنون شناسايي صحت و سقم گفته هاي آنان مشكل است.

وي در ادامه از نحوه ارائه خدمات بيمه ها به جامعه ايثارگري انتقاد كرد و يادآور شد: متاسفانه اين بيمه با وجود اخذ مبالغ زياد براي ارائه خدمات حمايتي تاكنون نتوانسته اند حتي بخش ناچيزي از هزينه هاي درماني افراد زير پوشش را جبران كنند.

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران ايلام در پايان تاكيد كرد: خوشبختانه با روي كارآمدن دولت تدبير و اميد توجه به ايثارگران و فرزندان خانواده هاي معظم شهدا براي حضور در مسووليت هاي اجرايي بيشتر شده و شاهديم در طول يكسال گذشته بخش زيادي از مديران دستگاه هاي اجرايي استان از ميان اين افراد انتخاب شده اند. ك/3

540