۲۱ آبان ۱۳۹۳، ۱۳:۰۰
کد خبر: 81383657
T T
۰ نفر
متقاضيان مشاغل خانگي در اصفهان تسهيلات بانكي مي گيرند

اصفهان- ايرنا- معاون اشتغال و كارآفريني اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي اصفهان گفت: براي متقاضيان مشاغل خانگي تسهيلات بانكي مناسبي در نظر گرفته شده است.

به گزارش ايرنا، ابوالقاسم معمار مقدم روز چهارشنبه در همايش 'نقش كسب و كار خانگي در افزايش سطح درآمد خانوار و توسعه اقتصادي'، افزود: فعالان حوزه مشاغل خانگي بايد از طريق دستگاه هاي مربوطه تقاضاي خود را براي دريافت اين تسهيلات ارائه دهند.

وي اضافه كرد: اين اداره كل همچنين به دنبال پرداخت يارانه براي دريافت كنندگان تسهيلات است.

معاون اشتغال اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي اصفهان با اشاره به وجود 340 رشته مشاغل خانگي اظهار كرد: بازارچه هاي مشاغل خانگي در شهر اصفهان به صورت موقت برپا مي شده اما به دنبال برپايي دائمي آنها براي عرضه توليدات خانگي هستيم.

وي اضافه كرد: سازمان تامين اجتماعي نيز به دنبال بيمه كردن مشاغل خانگي است تا توسعه اين نوع مشاغل تحقق يابد.

معمار مقدم گفت: دبيرخانه طرح ساماندهي و حمايت از مشاغل خانگي در اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي است و هدف از اجراي اين طرح ساماندهي مشاغل خانگي و حمايت از آنهاست.

وي ادامه داد: براي ساماندهي اين مشاغل مجوزهايي به صورت انفرادي و خوشه اي صادر مي شود تا بتوانند از خدمات بيشتري استفاده كنند.

وي افزود: در بسياري از حوزه ها مانند كشاورزي، صنعت، تجارت و فني و حرفه اي مشاغل خانگي شناسايي شده كه يكي از انها بازاريابي الكترونيكي است.

معاون اشتغال اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي اصفهان يكي از اهداف كشورهاي توسعه يافته براي توسعه مشاغل خانگي را توازن ميان مسووليت خانوادگي و اشتغال اعضاي خانوار بيان كرد و افزود: هدف ديگر آنها كاهش هزينه توليد و خدمات است.

وي اضافه كرد: تداوم مشاعل خانگي نيازمند ايجاد تشكل هاي خوشه اي و پشتيبان است.

وي گفت: يكي از سياست هاي دولت تدبير و اميد در حوزه اشتغال، توسعه كسب و كار خانگي است و در كنار مشاغل مربوط به صنايع دستي و ميراثي بايد به دنبال مشاغل جديد فن آور بود كه در بستر خانه انجام مي شود.

معمارمقدم از جمله مهمترين مزيت هاي مشاغل خانگي را سرمايه كم، پاره وقت بودن، هزينه پايين كارگري، نبود مسائل مربوط به حمل و نقل و عدم ايجاد آلودگي زيست محيطي بيان كرد.

همايش 'نقش كسب و كار خانگي در افزايش سطح درآمد خانوار و توسعه اقتصادي' با حضور بانوان و فعالان اقتصادي استان اصفهان در اتاق بازرگاني اصفهان برپا شد.

اين همايش با هدف تحليل و بررسي زيرساخت هاي كسب وكار خانگي، فرهنگ سازي و ترويج كسب وكار خانگي، معرفي مدل هاي اقتصادي مطابق با قانون ساماندهي كسب و كار خانگي، مالكيت فكري و برند سازي در حوزه كسب و كار خانگي، اهميت شركت هاي پشتيبان در رونق كسب وكار خانگي، تجربيات بين المللي و ملي در زمينه كسب وكار خانگي و نقش آموزش در ارتقاي سطح درآمد كسب وكار خانگي و تجارت الكترونيك برگزار شد.

پ/7140/ 546