۲۵ آبان ۱۳۹۳، ۲۲:۳۸
کد خبر: 81389073
T T
۰ نفر
قائم مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور از خانواده شهيد بابايي در قزوين ديدار كرد

قزوين- ايرنا-همزمان با درگذشت مادر سرلشگر خلبان شهيد بابايي، روز يكشنبه قائم مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور به همراه مديركل و معاونان بنياد استان قزوين از خانواده اين شهيد سرافراز و بازماندگان مادر بزرگوار وي ديدار كرد.

به گزارش ايرنا ،سردار ' محسن انصاري' عصر يكشنبه در اين ديدار ضمن عرض تسليت به خانواده شهيد بابايي به خاطر درگذشت مادر اين شهيد سرافراز، گفت: اين مادر بزرگوار با ايمان و روح بلندي كه داشتند، توانستند فرزندان پاك و انقلابي همچون شهيد بابايي را تربيت كنند و تحويل جامعه بدهند كه موجب تحول در كشور باشد.

وي به ويژگي‌هاي اخلاقي خلبان سرلشگر شهيد بابايي اشاره كرد و افزود: اين شهيد بزرگوار در جواني وقتي به آمريكا رفت، اصالت خانوادگي و اعتقادات ديني خود را در اين كشور حفظ كرد كه اين بيانگر برخوردار بودن ايشان از يك خانواده اصيل و پاك‌دامن است.

انصاري اظهار داشت: شهيد بابايي از روح بلند و اعتقادات ديني عميقي برخوردار بود به طوري كه درجه، پست و مقام دنيوي نتوانست خدشه‌اي به ايمان او وارد كند.

وي از شهيد بابايي به عنوان يكي از شهداي شاخص و برجسته دفاع مقدس ياد كرد و اظهار داشت: بنياد شهيد و امور ايثارگران در جهت معرفي فضايل اخلاقي و اقدامات تاثيرگذاري كه شهيد بابايي در كشور داشته است، توانسته به شكل مطلوبي در جامعه اقدام كند و اين كار با قوت بيشتري ادامه پيدا خواهد كرد.

همسر شهيد بابايي نيز در اين ديدار گفت: مادر سرلشگر خلبان شهيد بابايي از اعتقادات ديني قوي برخوردار بودند و به خاطر همين نيز توانستند فرزنداني همچون شهيد بابايي را تربيت كنند.

' صديقه حكمت' با اشاره به احترام زيادي كه شهيد بابايي براي والدين خود قائل بود، افزود: قدر بزرگان خانواده را بايد دانست و احترام آنها را بايد همواره حفظ كرد.

مادر شهيد عباس بابايي شب گذشته (شنبه) به دليل عارضه قلبي در سن 88 سالگي دعوت حق را لبيك گفت و به فرزند شهيدش پيوست.

پيكر وي قرار است ساعت 10 صبح سه شنبه 27 آبان از امامزاده اسماعيل(ع) قزوين تشييع شود و در جوار گلزار شهداي اين شهر آرام گيرد.

شهيد سرلشگر عباس بابايي كه در سال 1329 در قزوين به دنيا آمده بود، پس از انجام عمليات موفق فراوان عليه دشمن بعثي، 15 مرداد سال 1366 هنگام بازگشت از يك عمليات برون مرزي بر اثر اصابت گلوله دشمن به هواپيمايش به شهادت رسيد.

وي هنگام شهادت معاون عمليات فرمانده نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران بود.

7389/ 614