۲۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۴۰
کد خبر: 81389986
T T
۰ نفر
عرضه 100 هزار بشكه نفت خام صادراتی در بورس

تهران - ایرنا - مدیر امور بین الملل شركت ملی نفت ایران گفت: درصورت توافق درباره قیمت نفت و نحوه پرداخت، ١٠٠ هزار بشكه نفت هفته اول آذرماه در بورس انرژی عرضه می شود.

به گزارش ایرنا، سیدمحسن قمصری درباره آخرین وضعیت عرضه ١٠٠ هزار بشكه نفت در بورس انرژی، افزود: در این زمینه جلسات متعددی بین شركت ملی نفت و بورس برگزار شد و قرار است در جلسه ای كه آخر این هفته برگزار می شود درباره قیمت نفت و نحوه پرداخت آن بحث شود، ضمن اینكه ساز و كار عرضه نفت در بورس انرژی هم اكنون فراهم است.

وی افزود: در صورت توافق در این زمینه، ١٠٠ هزار بشكه نفت هفته اول آذرماه در بورس انرژی عرضه می شود.

قمصری درباره اینكه آیا بخش خصوصی پیشنهاد خاصی برای قیمت نفت ارائه داده است، تصریح كرد: قیمت نفت را باید امور بین الملل شركت ملی نفت ایران اعلام كند.

به گفته مدیر امور بین الملل شركت ملی نفت ایران، قیمت نفت در بورس انرژی بطور قطع براساس قیمت نفت صادراتی ایران خواهد بود، چون قرار است این میزان نفت در خارج از كشور توسط بخش خصوصی به فروش برسد.

وی درباره اینكه آیا بخش خصوصی مخالفتی با قیمت های بین المللی ندارد، اظهار داشت: طبیعی است كه آنها دنبال قیمت پایین تر برای خرید نفت هستند ولی در عین حال مخالفتی با قیمتهای ارائه شده از سوی شركت ملی نفت ایران ندارند.

عرضه ١٠٠ هزار بشكه نفت خام در بورس انرژی با عرضه های كه پیش از این در بورس بوده متفاوت است زیرا چیزی كه تاكنون در بورس انرژی عرضه شده، برای مصارف داخلی و محل تحویل آن در داخل كشور بوده اما این میزان برای صادرات در نظر گرفته شده است، یعنی خریدار پس از خرید این نفت، آن را نمی‌تواند وارد كشور كند و باید طبق ضوابط آن را به مشتریان بین المللی بفروشد.

اقتصام(1)2022**1558
۰ نفر