۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۵۷
کد خبر: 81392661
T T
۰ نفر
احمدی مقدم: در پرونده اسید پاشی اصفهان به سرنخ هایی رسیده ایم

اصفهان - ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: با همكاری مطلوب اداره اطلاعات تلاش های خوبی در زمینه پرونده اسید پاشی اصفهان صورت گرفته و به سرنخ های خوبی رسیده ایم؛ اما مجرم اصلی دستگیر نشده است.

به گزارش ایرنا، سرتیپ پاسدار سردار اسماعیل احمدی مقدم روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پیگیری مستمر موضوع اسیدپاشی اصفهان افزود: مهم تكرار نشدن چنین حوادثی است.

وی با بیان اینكه شواهد، باندی بودن این جرایم را نفی می كند، اظهار كرد: اگر این مسئله به صورت فردی نبود و باندی انجام گرفته بود راحت تر كشف می شد.

احمدی مقدم گفت: در طول سال 600 تا 700 فقره پرونده اسید پاشی داریم كه البته بیشتر آن اسید پاشی بر اموال است نه اشخاص، و پیشگیری از این جرم نیاز به مجازات سنگین تری دارد.

وی ادامه داد: حادثه اسید پاشی اصفهان قبح اجتماعی این عمل را افزایش داد و در این حال باید از تكرار آن پیشگیری كرد.

فرمانده نیروی انتظامی هدف از حضور در اصفهان را بازدید دوره ای از یگان های این نیرو بیان و اضافه كرد: اصفهان یازدهمین استانی است كه مورد سركشی و نظارت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: قبل از حضور اینجانب تمام رده های مختلف توسط مسوولین پلیس های تخصصی در حوزه های ماموریتی ارزیابی شده كه در این ارزیابی استان اصفهان خوب و رو به پیشرفت نسبت به دوره های قبل بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی كاهش دو درصدی سرقت، چهار درصدی جرایم جنایی، افزایش پنج درصدی كشفیات و كاهش 10 درصدی تصادفات در هفت ماه گذشته را نمودهایی از این حركت رو به رشد در اصفهان بیان كرد.

وی گفت: نیروی انتظامی اصفهان در برخی بحران های اجتماعی مانند تجمع برای آب، با همكاری مدیریت استان به خوبی عمل كرده و مشكلات به صورت اجتماعی حل و فصل شده است.

وی میانگین سلامت اداری و سازمانی در اصفهان را 8،7 از نمره 10 عنوان كرد و افزود: مردم اصفهان متدین هستند و نیروی انتظامی در این استان با كمترین مشكل مواجه است.

احمدی مقدم اظهار كرد: تلاش نیروی انتظامی رفع نیازهای امنیتی استان است زیرا این نیازها با توجه به شرایط گردشگری، صنعتی و حمل ونقلی استان در حال افزایش است.

وی خاطرنشان كرد: تا پایان سال آینده پنج درصد به نیروی انسانی نیروی انتظامی اصفهان افزوده و از حیث تجهیزات نیز درحد حمایت های دولت نیازمندی های استان در بعد امنیتی تامین خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در كشور نیز با كاهش سه درصدی سرقت، افزایش 11درصدی كشفیات و كاهش هفت درصدی تصادفات جاده ای موفقیت های خوبی داشته ایم.

وی درخصوص حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منكر افزود: نیروی انتظامی در چهارچوب قانون این حمایت را دارد.

احمدی مقدم با بیان اینكه حیطه عمل را شرع مشخص می كند، گفت: امر به معروف وظیفه همگانی است ولی مرحله برخورد عملی به عهده حاكمیت است.

وی تصویب قوانین مربوط به امر به معروف در مجلس را موجب دقیق تر شدن ضابطه ها در این زمینه دانست.

وی گفت: برخوردهای تند نه تنها اثری ندارد بلكه بر لجاجت طرف مقابل نیز می افزاید.

احمدی مقدم با اشاره به افزایش شبكه های اجتماعی گفت: این رسانه ها در حال افزایش است و منافع و مضراتی دارد و راه حل مقابله با آن ایجاد سامانه ملی اطلاعات است كه در شورای عالی فضای مجازی پیشرفت های خوبی داشته است.

/7134/پ/ 607/ 684
۰ نفر