۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۱۲
کد خبر: 81395814
T T
۰ نفر
حضور بانوان محقق صنایع هوایی برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی هوانوردی

تهران-ایرنا-تاكنون هفت دوره از نمایشگاه بین المللی دوسالانه صنایع هوایی و هوانوردی در كشور برگزار شده كه امسال (هفتمین دوره ) برای اولین بار بانوان محقق و متخصص در صنعت هوایی و هوانوردی در این نمایشگاه حضور داشتند.

هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی كیش از 27 تا 30 آبان ماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی كیش با حضور بیش از100 شركت داخلی و خارجی برگزار شد.

بیش از 110 شركت داخلی و خارجی كه 14 شركت آن از كشورهای عمان، ایتالیا، فرانسه، سوئد، چین، ژاپن، روسیه و اوكراین بوده‌اند در این نمایشگاه شركت و در حوزه قطعات و سخت‌افزاری محصولاتی را به نمایش گذاشتند.

نكته قابل توجه در این نمایشگاه حضور بانوان محقق و متخصص در صنعت هوایی بود كه مهندس مژده نیكو مسوول 'دفتر بانوان محقق صنایع هوایی ' در این نمایشگاه برای این حضور به خبرنگار ایرنا،گفت حدود 200 نفر از بانوان متخصص در رشته های فنی و مهندسی در این بخش فعال هستند و برای اولین بار است در نمایشگاه صنایع هوایی و هوانوردی حضور دارند.

وی ادامه داد: این دفتر به همت دكتر منوچهر منطقی مدیرعامل سازمان صنایع هوایی در سال 1390 در این سازمان به منظور افزایش انگیزه و ترغیب بانوان متخصص جهت ایده پردازی و مشاركت در اجرای پروژه های هوایی راه اندازی شد.

نیكو با اشاره به پروژهای مهمی كه در اختیار این بانوان متخصص است، گفت: یكی از این پروژها طراحی و ساخت هواپیمای خورشیدی است كه به صورت هسته و شبكه در حال بررسی و انتخاب پرنده است.

نیكو در باره مزایای این هواپیمای خورشیدی گفت: می توان با افزایش مداومت پروازی این هواپیما برای هواشناسی یا شناسایی جنگل هایی كه دچار حریق شده اند استفاده كرد.

در هفتمین نمایشگاه صنایع هوایی و هوانوردی بالگرد جدید ایرانی با نام سورنا رونمایی شد كه یك بالگرد 4 نفره و ساخت شركت پنها بود. همچنین پهپاد ابابیل 3 و بالگرد بدون سرنشین یاسین نیز در این نمایشگاه نمایش داده شد.

هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران با انعقاد 190 تفاهم نامه میان شركت های داخلی و خارجی به فعالیت چهار روزه خود پایان داد.

ارائه توانمندی های صنایع هوایی داخلی و خدمات هوایی كشور در حوزه های مسافر و بار، توجه بیشتر به فرودگاه های كشور در ابعاد گسترش، نوسازی، به روز سازی و اقتصادی كردن آنها و توجه به زیر ساخت ها و قوانین، طراحی برنامه هایی به منظور متقاعد كردن جهان از مزایای پروازهای عبوری از آسمان ایران و تبدیل به هاب منطقه، جذب شركت های معتبر خارجی از سایر نقاط جهان از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه بود.

در این نمایشگاه بیش از 100 شركت داخلی و خارجی از كشورهای عمان، ایتالیا، فرانسه، سوئد، چین، ژاپن، روسیه و اوكراین قطعات تولید شده و محصولات خود را به نمایش گذاشتند.

علمی **1440**1599
۰ نفر