بسيج، درست‌ترين درك از اتحاد، اراده، اخلاص و انجام وظيفه است

تهران - ايرنا - وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در پيامي به مناسبت آغاز هفته بسيج، بسيج را درست‌ترين درك از اتحاد، اراده، اخلاص، انجام وظيفه و تجلي‏گاه حقيقي ايده و عمل دانست.

به گزارش ايرنا از وزارت بهداشت، در پيام دكتر «سيدحسن قاضي زاده هاشمي» كه روز شنبه انتشار يافته، آمده است: بسيجي در فرهنگ ما به معناي انسان والا همتي است كه غيرت ديني، زمان شناسي، ابتكار و خلاقيتش او را به ميدان چالش‏هاي حياتي و اساسي مي‌كشاند، ميداني كه همه ابعادش جهاد و خدمت است.

وي خاطرنشان مي كند: بسيج، نامي آشنا در فرهنگ مردم ايران زمين است؛ واژه‌اي كه امام خميني(ره) آن را به شجره‌ طيبه و درخت تناور و پرثمري تشبيه كرده كه شكوفه‌هاي آن بوي بهار وصل، طراوت يقين و حديث عشق مي‌دهد.

وزير بهداشت مي افزايد: امروز همه ما وظيفه داريم براي اعتلاي اين نام بلند تلاش كنيم و آن را همچنان با طراوت و مايه امن و امان و آسايش مردم نگهداريم تا جامعه با آرامش به آن تكيه زند و بسيج را مظهر عزم ملي و مديريت جهادي بداند.

قاضي زاده هاشمي ادامه مي دهد: فراگير شدن فهم درست بسيج، موجب بالندگي و رشد جامعه در تمام ابعاد مي‌شود و ارتباطي ناگسستني ميان اجزاي نظام اسلامي را رقم مي‏زند.

وي مي افزايد: كرامت و اقتدار بسيج اما در پناه انديشه پاك، نيت خالص و تبعيت او از رهبري نهفته است؛ او براساس دانش، درك، اعتقاد و وظيفه الهي عمل مي‏كند بنابراين حركتش، بي‌ريشه و سطحي نيست، بلكه آكنده از منطق، منطبق بر نيازهاي جامعه و در مسير خدمت به مردم است.

«با اين نگاه، هر يك از ما با توانايي‏هاي خود، يك بسيجي است كه براي رساندن مملكت به جايگاه حقيقي و آرماني‏اش كوشش مي‏كند. بنابراين همه بايد براي ارتقا و شناساندن فرهنگ اصيل بسيج، كه ضامن پيشرفت، استقلال و آزادگي است، تلاش كنيم.»

هاشمي مي افزايد: هفته بسيج فرصت و بهانه‌اي براي زنده نگهداشتن اين فرهنگ و ارزش هاي برگرفته از آن است، بنابراين بايد فرارسيدن اين هفته را گرامي بداريم و تلاش كنيم يك بسيجي واقعي براي كشور، انقلاب و اسلام باشيم.

اجتمام(1) ** 9185 ** 1071