۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۴۷
کد خبر: 81396349
T T
۰ نفر
بين المللي شدن پيست اسكي شيرباد مشهد در گرو حمايت مسوولان است

مشهد -ايرنا - رييس پيست اسكي شيرباد مشهد گفت: اين پيست به عنوان تنها پيست اسكي شرق و شمال شرق كشور با توجه به توان خاص خود قابليت بين المللي شدن را دارد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومي اداره كل ورزش و جوانان خراسان رضوي، 'سيدمحمدكاظم مظلوم' افزود: با عنايت به قرار گرفتن پيست اسكي شيرباد در نزديك مشهد به عنوان كلانشهر مذهبي جهان كه سالانه پذيراي ميليونها زائر و مسافر است، مي توان با برگزاري مسابقات مختلف در جهت بين المللي شدن اين پيست گام برداشت كه اين جز در سايه حمايت مسوولين ذيربط محقق نمي شود.

وي با اشاره به نبود راه مناسب و ايمن براي رفتن به پيست شيرباد، اظهار كرد: به منظور مسطح و آماده كردن پيست شيرباد، تجهيزات و لوازمي را تهيه كرده‌ايم تا مكاني مطمئن و بدون هيچ پرتگاه براي ورزشكاران و علاقه ‌مندان به وجود آوريم.

وي افزود: اين پيست قابليت اين را دارد كه تا اواسط ارديبهشت ماه ميزبان ورزشكاران و گردشگران خارجي كه بيشتر از كشورهاي حاشيه خليج فارس هستند باشد و ما امكان اين را داريم كه با سرويس‌ دهي مطلوب مكاني آرام و سرشار از شادي براي علاقه ‌مندان فراهم كنيم.

مظلوم گفت: اين پيست هم اكنون ظرفيت پذيرش حدود 1000 علاقه ‌مند به اين ورزش را دارد اما با توجه به امكانات موجود و نبود منابع مالي براي فراهم كردن لوازم و تجهيزات مناسب نمي‌ توانيم بيشتر از 200 نفر را سرويس ‌دهي كنيم كه اين بسيار ناراحت كننده مي‌ باشد.

رييس پيست اسكي شيرباد در زمينه شناسايي استعدادهاي اسكي استان افزود: در نظر داريم با برگزاري مسابقات استاني و راه‌ اندازي مسابقات چهارجانبه، استعدادهاي نهفته و كشف نشده‌ اين ورزش را كشف و شناسايي كنيم و ورزشكاران مستعد و قهرماناني خوب به جامعه ورزشكار معرفي و تحويل دهيم.

وي ادامه داد: براي تجهيز و توسعه پيست دست كم 50 ميليارد ريال لازم است تا بتوانيم ورزشكاران بيشتري را ساماندهي نموده و با تهيه لوازم مناسب مانند يك دستگاه سيژ به علاقه مندان سرويس ‌دهي كنيم.

وي خاطر نشان كرد: اين پيست ظرفيت انجام شش كيلومتر اسكي را دارد كه هم اكنون

فقط 1.5 كيلومتر آن قابليت استفاده را دارد.

وي ادامه داد: پيست اسكي شيرباد در 18 كيلومتري روستاي دولت ‌آباد پس از حدود سه سال امكان ‌سنجي و مكان ‌يابي از سال 1387، سرانجام در سال 1389 بازگشايي و كار خود را آغاز كرد.

وي افزود: در سال 1389 با وارد كردن يك دستگاه پيست‌كوب از ايتاليا كه هزينه ‌بسيار در بر داشت، توانستيم شرايط و محيط را براي فعاليت و تفريح علاقه ‌مندان و ورزشكاران رشته اسكي مهيا كنيم.

مظلوم ادامه داد: هم اكنون با وجود امكانات اندك به خاطر داشتن شرايط خوب آب و هوايي توانسته‌ايم اين پيست را همزمان با پيست توچال راه‌اندازي كنيم كه اين خود نشان دهنده ظرفيتهاي بسيار اين پيست از نظر برف مي‌ باشد.

وي نبود راه ايمن و مطمئن براي عزيمت علاقه ‌مندان به پيست را يكي از مشكلات مهم و اساسي اين پيست دانست.

رييس پيست اسكي شيرباد گفت: بسياري از راه ‌هاي منتهي به پيست ‌هاي كشور آسفالت و براي رفت و آمد مناسب مي‌ باشد اما حدود 18 كيلومتر از مسير روستاي دولت‌ آباد تا پيست اسكي شيرباد نامناسب و خاكي است كه اين امر موجب شده افراد كمتري به اين مجموعه ورزشي مراجعه نمايند.

وي افزود: در حالي كه مسووليت برف‌ روبي و پاكسازي تمام پيست ‌هاي كشور از جمله پيست ديزين و توچال بر عهده اداره راه مي‌باشد، اين كار در پيست شيرباد توسط خود ما و گاهي با كمك ‌هاي اندك اداره راه چناران انجام مي‌ شود.

وي اظهار كرد: اگر مسوولان ما را حمايت كنند توانايي پيشرفت را داريم و حتي مي‌ توانيم با پرورش استعدادهاي اسكي در سطح كشور جايگاه مناسبي به دست آوريم.

وي گفت: قدرت آن را داريم كه مسابقات كشوري را در اين پيست برگزار كنيم، چون اين مكان قابليت بين‌ المللي شدن را دارد كه اين امر بدون حمايت مسوولان امكان ‌پذير نخواهد شد./1

7490/ 664