۲ آذر ۱۳۹۳، ۲۰:۱۱
کد خبر: 81398316
T T
۰ نفر
استخدام نيروهاي اماني در شهرداري قم با سياست هاي نظام مغايرت دارد

قم- ايرنا - عضو شوراي اسلامي شهر قم، گفت: استخدام نيروهاي اماني در شهرداري با سياست هاي نظام مبني بر چابك سازي و كوچك سازي سيستم ها در تعارض است.

به گزارش ايرنا،' محسن عابديني پور' روز يكشنبه در نود و پنجمين جلسه رسمي شوراي اسلامي شهر،اظهار داشت: طرح كوچك سازي سيستم يكي از سياست هاي نظام است، و بايد در خصوص اعمال و اجراي آن در شهرداري توجه و دقت كافي صورت گيرد.

وي با انتقاد از تصميم شهرداري قم براي به كارگيري 370 نيروي اماني در سيستم خود، خاطر نشان كرد: در شرايطي كه سياست هاي نظام كوچك سازي نهادها و سيستم هاي مختلف است، چنين اقدامي برخلاف اين سياست است.

عابديني پور همچنين با بيان اينكه كارهاي مربوط به فضاي سبز تنها از سه مرحله كاشت، داشت و برداشت تشكيل شده است،افزود: اين پروژه ها بايد به يك فرد پيمانكار طبق انعقاد قرارداد واگذار و ظرف مدت معيني نيز از آن تحويل گرفته شود.

وي با اشاره به وجود شش هزار زمين كشاورزي تحت كشت در استان، افزود: كشاورزان هيچگاه براي زمين هاي خود اقدام به استخدام كارگر به صورت اماني نمي كنند، بلكه آن را به صورت پيماني جهت انجام، به يك پيمانكار تحويل مي دهند.

وي افزود: وقتي يك كشاورز چنين اقدامي را انجام مي دهد، و از به كارگيري كارگران امتناع مي ورزد استخدام كارگر به صورت اماني از سوي شهرداري آن هم با توجه به سياست هاي مذكور كشور و نظام جاي تعجب بسيار دارد.

عضو شوراي شهر قم ضمن اشاره به مشكلات استخدام كارگران اماني براي انجام اقدامات مربوط به فضاي سبز در شهرداري قم، افزود: شهرداري در صورتي كه بخواهد به خاطر مشكلات مالي اين نيروها را تعديل كند اداره كار از آنها حمايت و براي آنها حكم بازگشت به كار را صادر مي كند، و اين هزينه فراواني را براي شهرداري ايجاد مي كند.ك/2

7403/ 550/