۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۵۶
کد خبر: 81399623
T T
۰ نفر

كودك نقاش ايراني صاحب جايزه اي از فنلاند شد

۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۵۶
کد خبر: 81399623
كودك نقاش ايراني صاحب جايزه اي از فنلاند شد

تهران - ايرنا - نقاشي يك كودك هنرمند ايراني موفق به دريافت نشان و دي‍پلم افتخار پانزدهمين نمايشگاه سه سالانه نقاشي كودكان 'هاي وينكا' در كشور فنلاند شد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا، همچنين سه كودك و نوجوان ديگر نيز ديپلم‌هاي افتخار اين رقابت هنري را به دست آوردند.

«هستي معين» نام دختري 11 ساله از باغ ملك خوزستان است كه اثر نقاشي او از سوي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به مسابقه‌ نقاشي فنلاند ارسال شده و براي كشور نشان و ديپلم افتخار به ارمغان آورده است.

هستي تصويري رنگارنگ از تلاش مردان و زنان ايراني براي برداشت گندم را در نقاشي خود به روي كاغذ آورده است.

پانزدهمين نمايشگاه سه سالانه نقاشي كودكان «هاي وينكا» كشور فنلاند در سال 2014، با موضوع «غذا» (فرهنگ و آداب غذا خوردن و روش‌هاي تهيه غذا، غذاهاي مصرفي) برگزار شد.

ترويج آموزش هنر و هنرهاي تجسمي به ‌صورت ملي و جهاني از اهداف اين نمايشگاه بود كه با همكاري متخصصان هنر، فرهنگ و آثار هنري و تشويق و آموزش افراد به كسب تجربه از دنياي هنر برگزار شد.

به گزارش كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، در اين رقابت سما مختاري 11 ساله از اروميه آذربايجان‌غربي، فاطمه كريميان 15 ساله از ازنا لرستان و محدثه خسروي 11 ساله از چابهار در سيستان و بلوچستان نيز ديپلم افتخار دريافت كردند.

نمايشگاه آثار برگزيدگان اين مسابقه در حالي روزهاي 7 آبان تا 23 آذر در مركز فرهنگي «ويلا آرتو» شهر «هاي‌وينكا» برپا شده است كه در مجموع پنج هزار و 880 اثر از 77 كشور جهان از جمله 10 اثر نقاشي اعضاي كانون از ايران به دبيرخانه مسابقه ارسال شده بود.

فراهنگ ** 1883 ** 1569