نوجوان چابهاری دیپلم افتخار نقاشی فنلاند را از آن خود كرد

زاهدان - ایرنا - مدیركانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان سیستان و بلوچستان گفت: 'محدثه خسروی' نوجوان 11 ساله چابهاری به همراه دو نوجوان دیگر ایرانی موفق به كسب دیپلم افتخار پانزدهمین نمایشگاه سه سالانه نقاشی كودكان شهر 'های وینكا' كشور فنلاند شد.

' فرخ سالاری' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پانزدهمین نمایشگاه سه سالانه نقاشی كودكان شهر'های وینكا' فنلاند در سال 2014 میلادی ، با موضوع 'غذا' تشكیل شد.

وی اظهار داشت: در این نمایشگاه كه از هفتم آبان تشكیل شد و تا 23 آذر ماه در مركز فرهنگی ویلا آرتو شهر های وینكا ادامه دارد كه پنج هزار و 880 اثر از 77 كشور از جمله 10 اثر نقاشی اعضای كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان از ایران به دبیرخانه ارسال شد.

مدیر كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان سیستان و بلوچستان گفت: ترویج آموزش هنر و هنرهای تجسمی به صورت ملی و جهانی از اهداف این نمایشگاه است.

سالاری گفت: هم اینك افزون بر 31 هزار كودك و نوجوان استان با عضویت در 26 مركز ثابت و یك مركز پستی از برنامه های آموزشی و تربیتی این نهاد استفاده می كنند.

وی تصریح كرد: مهمترین فعالیتهای این مراكز شامل امور فرهنگی، اسلامی، ادبی، هنری و برگزاری جشنواره های ملی و استانی ویژه كودكان و نوجوانان است.

وی با اشاره به استقبال خوب كودكان و نوجوانان استان از برنامه های كانون از راه اندازی دو مركز دیگر در شهرستانهای زاهدان و مهرستان در آینده نزدیك خبر داد.

7316 /2047/