۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۱۶
کد خبر: 81405803
T T
۰ نفر
استاندار ایلام: راهپیمایی اربعین نماد قدرت شیعیان در جهان است

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام تاكید كرد: راهپیمایی اربعین حسینی به نماد قدرت شیعیان در جهان تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، 'محمدرضا مروارید' روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان در مهران اظهار كرد: حضور گسترده زوار در این آیین عظمت و شكوه شیعیان را به نمایش می گذارد.

وی افزود: باید تلاش كنیم به عنوان استان میزبان زوار عتبات عالیات خدمات در خور شان زائران اربعین حسینی را به آنان ارائه كنیم.

استاندار ایلام یادآور شد: امسال تدابیر لازم بویژه در پایانه مرزی مهران برای شتاب بخشی در ارائه خدمات به زوار اتخاذ شده و هیچ مشكلی در این زمینه وجود ندارد.

مروارید ادامه داد: اقدام های مناسب فرهنگی شامل توزیع بسته های فرهنگی ، بروشور مناطق دیدنی و گردشگری و امامزادگان استان در جاده های ارتباطی به سمت پایانه مرزی مهران با تدبیر مسوولان استان و شهرستان های مختلف انجام می شود.

وی تاكید كرد: باید در دو هفته آینده با یك كار شبانه روزی و هماهنگ اقدام هایی در جهت ارائه مطلوب خدمات به زائران عتبات عالیات انجام دهیم تا كاری ماندگار برای این استان به عنوان میزبان زوار اربعین حسینی باشد.

استاندار ایلام از مسوولان شهرستان مهران و بویژه پلیس خواست با هدف زیباسازی چهره شهر با متكدیان به شدت برخورد كرده و مناطق آلوده را پاكسازی كنند.

مروارید همچنین از حذف دریافت عوارض شهرداری از زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی خبر داد و گفت: شهرداری مهران با هماهنگی انجام شده و همكاری سازمان حج و زیارت هیچ وجهی به عنوان عوارض از زوار اربعین اخذ نمی كند.

شایان ذكر است شهرداری مهران پیش از این مبلغ 100 هزار ریال به عنوان عوارض از هر زائر عتبات عالیات اخذ می كرد. ك/2

7170/712