۱۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۲۲
کد خبر: 81408973
T T
۰ نفر
هفدهمين جشنواره بين‌المللي قصه ‌گويي در كرمانشاه برگزار مي شود

كرمانشاه - ايرنا - مدير اجرايي جشنواره بين المللي قصه گويي گفت: دور پاياني هفدهمين جشنواره بين‌المللي قصه‌گويي بهمن ماه سال جاري برگزار خواهد شد و در آن قصه‌گويان برگزيده جشنواره‌هاي استاني كانون و چندين قصه ‌گوي بين‌المللي حضور خواهند داشت.

به گزارش ايرنا، 'رضا موزوني' روز دوشنبه اظهار كرد: داوري آثار برگزيده اين جشنواره‌ نيز براي انتخاب برترين‌هاي اين رويداد فرهنگي بزودي آغاز خواهد شد.

وي افزود: دوره‌ پيشين جشنواره‌ بين‌المللي قصه‌گويي كانون سال 1391 در تبريز برگزار شد و اكنون ميزباني هفدهمين دوره‌ي آن به كرمانشاه واگذار شده است.

گفتني است، محسن فضلي معاون فرهنگي كانون و رييس جشنواره با صدور حكمي رضا موزوني مديركل كانون اين استان را به سمت مدير اجرايي اين جشنواره منصوب كرده است.

در همين حال معاون فرهنگي كانون در حكمي كه براي مديركل كانون استان كرمانشاه صادر كرده، از وي خواسته است به عنوان مدير اجرايي جشنواره و در سالي كه به نام 'اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي' مزين شده است، ضمن بهره جستن از تمامي ظرفيت‌هاي استان و هماهنگي با دبير جشنواره، در مسير اعتلاي فرهنگ قصه‌ گويي بويژه پاسداشت و احياي قصه‌هاي بومي و محلي اهتمام ورزد.

فضلي در ادامه بر كوشش براي برگزاري كارگاه‌ها و نشست‌هاي تخصصي و نيز فراهم‌آوردن شرايط مطلوب براي بهره بردن عموم مخاطبان از فضاي جشنواره و برنامه‌هاي قصه ‌گويي تاكيد كرده است.

وي همچنين در اين حكم با بيان اينكه دير زماني است كه هنر قصه ‌گويي؛ موثرترين نقش را در حفظ فرهنگ شفاهي ملل بر عهده داشته است، آورده است: كانون با برگزاري شانزده دوره‌ جشنواره بين‌المللي قصه‌گويي به لطف و مدد مديران، كارشناسان و مربيان دل ‌سوز و پرتوان، توانسته است در راه اعتلاي اين هنر برجسته گام‌هاي موثري برداشته و در مسير برگزاري هفدهمين جشنواره بار ديگر اهميت اين فعاليت ارزشمند و توانايي نيروهاي لايق مجموعه را يادآور شود.

7458/567