۱۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۸:۳۰
کد خبر: 81411063
T T
۰ نفر
رییس جمهوری: تلاش دولت ایجاد امید و ثبات در بازار بوده است

گرگان – ایرنا – رییس جمهوری گفت: تلاش دولت دراین 15 ماه این بود كه در بازار هم امید و هم ثبات ایجاد كند، به گونه‌ای كه شرایط آینده برای سرمایه‌گذاران شفاف و قابل پیش‌بینی باشد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی سه شنبه شب در جلسه توسعه و سرمایه گذاران استان گلستان افزود: امید و ثبات در بازار دو اصل اساسی است و به معنای آن است كه آینده برایمان روشن و شفاف باشد.

رییس دولت تدبیر و امید اظهار كرد: ما در حال گذار از یك اقتصاد دولتی به سمت اقتصاد غیردولتی هستیم كه دولت برای این كار باید گام های مهمی بردارد و بخش خصوصی نیز در این مسیر خود را آماده كند؛ قدم های مهم بردارد تا نتیجه آن توسعه كشور باشد.

رییس جمهوری با اشاره به دیدار خود با سرمایه‌گذاران در حاشیه اجلاس داووس و نیویورك گفت: امروز همه بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاران منتظر ایجاد شرایط جدید هستند تا فعالیت‌های اقتصادی خود را در ایران آغاز كنند.

روحانی تصریح كرد: امروز همه سرمایه‌گذاران بزرگ اقتصادی دنیا، اتفاق نظر دارند كه ایران منطقه بكری در جهان برای سرمایه‌گذاری است و همگی مشتاق حضور و فعالیت در ایران هستند.

رییس جمهوری با اشاره به اینكه در دنیای امروز مرزهای سیاسی برای فعالیت‌های اقتصادی بی‌معنا است، گفت: سرمایه و اقتصاد همانند ابر است كه وقتی به زمین مستعد می‌رسد، شروع به باریدن می‌كند و زمانی كه به كویر می‌رسد از آن عبور می‌كند.

روحانی افزود: امروز باید سرزمین مستعد ایران را دست در دست یكدیگر برای پیشرفت و آبادانی بیشتر مهیا كنیم و دولت اقدامات فراوانی را در این راستا در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آغاز كرده است.

رییس جمهوری با بیان اینكه در كنار شرایط اقلیمی، مردم ایران نیز جاذبه بزرگی برای سرمایه‌گذاری و رشد و شكوفایی هستند، اظهار داشت: اگر در استان گلستان، شیعه و سنی، فارس و تركمن و همه اقوام و مذاهب برادرانه در كنار هم زندگی می‌كنند، این خود زمینه مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری است.

روحانی با تاكید بر اینكه باید همه شرایط را برای حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران و كارآفرینان مهیا سازیم، اظهار داشت: همه تلاش دولت در پانزده ماه گذشته این بوده كه در بازار هم امید و هم ثبات ایجاد كند، به گونه‌ای كه شرایط آینده برای سرمایه‌گذاران شفاف و قابل پیش‌بینی باشد.

رییس جمهوری بر ضرورت اعتماد دولت و مردم به یكدیگر تأكید كرد و گفت: گاهی اوقات تصمیمات و طرح‌هایی در دولت قبلی تصویب و نیمه كاره مانده كه از نظر كارشناسی قابل ادامه و پیگیری نیست، اما ما ناچاریم آن را ادامه دهیم تا مردم به دولت اعتماد داشته باشند.

روحانی گفت: اگر چه ممكن است به طرح‌های آن دولت ایراد داشته باشیم، ولی باید ثبات وجود داشته باشد و اگر دولتی تعهد داده این دولت هم باید آن را ادامه دهد چرا كه همگی یك پیكر واحد و یكپارچه هستیم.

رییس جمهوری تصریح كرد: اعتماد دولت به مردم و مردم به دولت بزرگترین سرمایه است كه باید آن را حفظ و تقویت كرد.

روحانی با اشاره به اقدامات دولت برای مهار تورم و خروج از ركود و ایجاد رونق اقتصادی اظهار داشت: در مسأله تورم شاید صدها ساعت بحث كارشناسی انجام دادیم و عده زیادی توصیه می‌كردند كه تورم را رها كرده و صرفاً موضوع خروج از ركود را پیگیری كنیم، اما ما به این نتیجه رسیدیم كه اگر تورم مهار نشود، ركود نیز شكسته نمی شود و رونق به وجود نخواهد آمد.

رییس جمهوری گفت: همه كارآفرینان و سرمایه‌گذاران بدانند كه تصمیم و برنامه دولت این است كه مهار تورم را بطور كاهنده پیش ببرد.

روحانی خاطر نشان كرد: در حالی كه عده زیادی به دولت می‌گفتند همزمان نمی‌شود هم تورم را كاهش داده و هم رونق ایجاد كرد، اما دولت در این مسیر گام برداشت و موفقیت‌هایی را نیز داشته‌ایم و امروز در بسیاری از بخش‌ها از ركود عبور كرده‌ایم و امسال رشد اقتصادی ما مثبت خواهد بود كه این می‌تواند اعتمادی در سطح جامعه و برای سرمایه‌گذاران ایجاد كنند.

رییس جمهوری در ادامه با اشاره به اهتمام دولت به منظور تقویت روابط خارجی كشورمان، گفت: مصمم هستیم در روابط با كشورهایی كه تنش داشتیم آن تنش‌ها را كاهش دهیم و همكاری و مناسبات با كشورهایی را كه روابط خوبی داشتیم هر چه بیشتر نزدیك‌تر و صمیمی‌تر كنیم.

روحانی تصریح كرد: دولت در روابط با كشورهای همسایه و با كشورهای جهان هم به دنبال كاهش تنش و هم توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر روابط و همكاری‌‌ها است.

رییس جمهوری تأكید كرد: معتقدیم هم می‌توان اسلام و انقلاب را حفظ كرد و هم اصول و آرمان‌ها را پیگیری كرده و هم رابطه خوبی با كشورهای جهان داشت.

روحانی با بیان اینكه همه باید در كنار هم همانند اعضای یك خانواده در كنار هم زندگی كنیم، گفت: وجود اختلاف‌نظر طبیعی است و هیچ اشكال و ایرادی ندارد، چرا كه معنای آن درگیری، تنش و جبهه‌گیری نیست و برای پرهیز از این موضوع لازم است، آستانه تحمل خود را بالا ببریم.

رییس جمهوری اظهار داشت: می‌شود در زندگی سیاسی منطقه‌ای و جهانی آرمان‌ها و اعتقادات خود را حفظ كرده و آستانه تحمل خود را نیز بالا ببریم و این راهی است كه بزرگان دینی ما آن را اجرا می‌كردند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به زمینه‌های پیشرفت استان گلستان اشاره كرد و گفت: استان گلستان از استعدادهای فراوانی در زمینه كشاورزی، اقتصادی، گردشگری و انرژی برخوردار است كه در كنار نیروی انسانی مستعد این منطقه می‌تواند در مسیر توسعه استان گلستان تحول ایجاد كند.

رییس جمهوری خط آهن ایران، تركمنستان و قراقستان و منطقه آزاد اینچه‌برون را چراغ سبز بسیار خوبی در كنار دریای خزر برای همه كارآفرینان و سرمایه‌گذاران دانست و گفت: شرایط مناسبی برای ارتقاء سطح استان گلستان فراهم شده كه می‌تواند زمینه‌ساز تحول بزرگی در استان شود.

روحانی همچنین به اقدامات دولت در زمینه ارتقاء بهره‌وری از آب و تقویت بخش كشاورزی استان گلستان اشاره كرد و گفت: استان گلستان استعداد خوبی در بخش كشاورزی و آبزیان دارد و با تصمیمات دولت برای زهكشی 22 هزار هكتار از اراضی استان و نیز استفاده بهینه از آب می‌تواند در آبادانی و شكوفایی استان شتاب ایجاد كند.

رییس جمهوری همچنین تقویت گردشگری استان گلستان را مورد تأكید قرار داد و گفت: باید زیربناها و زمینه‌های لازم برای گردشگری استان آماده شود و در این راستا اختلافات موجود در خصوص منطقه آشوراده را حل و فصل كرده‌ایم و این منطقه می‌تواند به مركز مهمی برای گردشگری استان در كشور تبدیل شود.

روحانی گفت: در كنار تقویت استعدادها و ظرفیت‌های طبیعی و بومی باید موضوع فناوری‌های جدید و استفاده از آن برای ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و فارغ‌التحصیلان مورد پیگیری قرار گیرد.

سیام(3)**9012**9189 /1449
۰ نفر