۱۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۰۹
کد خبر: 81412384
T T
۰ نفر

سفیر مالزی: محكومیت علیه داعش باید جهانی شود

۱۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۰۹
کد خبر: 81412384
سفیر مالزی: محكومیت علیه داعش باید جهانی شود

تهران – ایرنا – ' راجا نوشیروان زین العابدین' (Raja Nushirwan Zainal Abidin) سفیر مالزی در ایران گفت: می بایست محكومیت بین المللی علیه داعش توسط رهبران كشورهای عضو 'سازمان همكاری اسلامی' (OIC) انجام و جهانی شود.

سفیر مالزی در تهران روز چهارشنبه در حاشیه دهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی كشورهای اسلامی به خبرنگار ایرنا گفت: 'كشورهای عضو OIC نقش مهمی در مقابله با تلاش گروه های تكفیری در خدشه دار ساختن چهره اسلام، دارند.'

نوشیروان زین العابدین به ایرنا گفت:' OIC دراین مقابله با داعش دو كار باید انجام دهد.'

وی با تاكید بر اقدام محكومیت بین المللی توسط رهبران عضو علیه داعش افزود: دومین مسئله نیاز به اقدام به همكاری های اطلاعاتی و امنیتی بر سر نگرانی های موجود از وضعیت گروهك تروریستی داعش در سطح تمامی منطقه است.

سفیر مالزی در تهران در باره مقابله رسانه ای علیه آنچه كه امروز به نام اسلام توسط گروه های تكفیری و داعش در منطقه در جریان است ، لزوم به هم پیوستن رسانه های كشورهای عضو OIC به یكدیگر را مورد تصدیق قرار داد.

نوشیروان زین العابدین گفت؛ رسانه های غربی به بمباران ارزش ها و چهره اسلام پرداخته اند.

وی راه اندازی شبكه ماهواره ای OIC را در مقابله با هجمه رسانه های غربی، بعنوان ابتكار خوب یاد كرد كه از طریق آن می توان برای شناساندن ارزش های اسلامی و ماهیت حقیقی اسلام به افكار عمومی جهانیان اقدام كرد.

سفیر مالزی درتهران در باره راه اندازی این شبكه ماهواره ای افزود: نه تنها به مسئله تامین مالی این شبكه بلكه بر مسئله محتوایی این شبكه باید توجه داشت.

زین العابدین گفت:' اعضا سازمان همكاری اسلامی می بایست در پایداری و دائمی بودن ای شبكه متعهد باشند.'

دهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی كشورهای اسلامی امروز (چهارشنبه) با سخنرانی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هتل آزادی تهران با حضور وزرای كشورهای عضو، آغاز به كار كرد.

طی دو روز گذشته جلسات كارشناسی دهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی كشورهای اسلامی در همین مكان برقرار بود.

اجلاس وزیران اطلاع رسانی كشورهای اسلامی عاملی برای افزایش تحكیم وحدت و ارائه تصویر مناسب از اسلام و كشورهای اسلامی با حضور اعضا در تهران در حال برگزاری است.

تهران 10 تا 13آذرماه (1تا 4دسامبر) میزبان دهمین اجلاس وزیران اطلاع رسانی كشورهای اسلامی است.

1302** 1337