۱۳ آذر ۱۳۹۳، ۰:۴۲
کد خبر: 81413059
T T
۰ نفر
بيش از 8 هزار شبه نظامي در نبرد با نيروهاي اوكرايني كشته شده اند

مسكو-ايرنا-ستاد عمليات ضدتروريستي در شرق اوكراين روز چهارشنبه در گزارشي اعلام كرد: بيش از 8 هزار شورشي مسلح در نبردهاي با نيروهاي اوكرايني در مناطق شرق اين كشور كشته شده اند.

به گزارش ايرنا،در گزارش ستاد عمليات ضدتروريستي در شرق اوكراين كه درصفحه ويژه اين ستاد در شبكه اجتماعي فيس بوك منتشر شده همچنين در مورد شبه نظاميان كشته شده گفته شده است: اين افراد در نبردهاي با ارتش اوكراين، نيروهاي وزارت كشور و گردان هاي نيروهاي داوطلب كشته شده اند.

در گزارش آمده است: شورشيان مسلح در شبانه روز اخير با انواع تسليحات 19 مورد حمله به مواضع نيروهاي اوكرايني داشتند كه در تمام موارد شكست خوردند.

ستاد عمليات ضدتروريستي در شرق اوكراين در گزارش خود افزود: نيروهاي اوكرايني در پاسخ به اين حملات 18 مورد با توپخانه مواضع شورشيان را گلوله باران كردند.

دراين گزارش يادآوري شده است:از روز پنجم ماه سپتامبر گذشته (روز برقراري آتش بس ميان نيروهاي اوكرايني و شبه نظاميان طرفدار روسيه) تا كنون 3819 مورد نقض آتش بس و تيراندازي از سوي شورشيان انجام گرفته است.

براساس اطلاعات سازمان ملل،از آغاز عمليات نيروهاي اوكرايني در مناطق شرق اين كشور بيش از 4300 نفر كشته و حدود 10 هزار نفر هم مجروح شده اند.

اروپام*5*391/1547

سرخط اخبار جهان