۱۳ آذر ۱۳۹۳، ۴:۲۲
کد خبر: 81413104
T T
۰ نفر
ارتقاي توانايي اعضا از برنامه‌ هاي كانون‌ پرورش فكري كودكان و نوجوانان است

قزوين- ايرنا- مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كشور گفت: ارتقاي دانايي و توانايي اعضا از برنامه‌هاي مهم اين كانون است.

به گزارش ايرنا، 'عليرضا حاجيان زاده' روز چهارشنبه در آيين توديع و معارفه مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان قزوين تصريح كرد: ارتقاي تفكر و مهارت اعضا مبناي فعاليت هاي اين كانون است.

وي اظهار داشت: پرورش فكر و انديشه، شناسايي و شكوفايي استعدادها، مهارت‌ها و توانمندي‌هاي اعضا در اين مراكز مورد توجه قرار دارد.

حاجيان زاده ادامه داد: امروز يكي از مهمترين نيازهاي نسل كودك و نوجوان فراهم آوردن فضاهاي شاد، مهارت آموزي و آموزش تفكر است كه اين نيازها در مراكز كانون هاي پرورش فكري كودكان و نوجوانان برآورده مي شود .

وي اضافه كرد: اولين نكته اي كه در بحث مهارت در اين كانون ها دنبال مي شود، مهارت در موضوعات خاص است كه در اين زمينه 42 موضوع در فعاليت هاي كانون تعريف شده است.

مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان ادامه داد: يادگيري و پرورش فكر با رويكرد فرهنگي و تربيتي است و مهارت خواندن كليد يادگيري و تفكر است.

حاجيان زاده افزود: در حال حاضر كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با محوريت اوقات فراغت در كنار وزارت آموزش و پرورش فعاليت مي‌كند، اين در حالي است كه در 30 كشور جهان اين مراكز با سرپرستي آموزش و پرورش فعاليت دارند.

وي با اشاره به اينكه در كانون پروش فكري بايد دو رويكرد اساسي برنامه‌ريزي شود، افزود: رويكرد اول رويكرد عمومي است كه بايد بر اساس نياز مخاطبان شناسايي و برنامه‌ريزي شود.

مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان تصريح كرد: دومين رويكرد، رويكرد ويژه و نيازهاي موضوعي كودكان و نوجوانان است كه بايد شناسايي و اولويت‌ بندي شود.

وي خلق اثر، قدرت بيان، قدرت برنامه‌ريزي و مديريت، تقويت حس زيبايي‌شناختي، مهارت برقراري ارتباط ، مراقبت از ارزش‌ها، مهارت يادگيري دائم، قدرت انتخاب، مهارت زندگي و نگاه عميق و سلامت دروني را از مهمترين مهارتي آموزشي در كانون برشمرد.

وي گفت: نياز عمومي كودكان و نوجوانان كه از آن با عنوان توسعه سواد خواندن ياد مي‌كنيم، موضوع اصلي است.

در ادامه اين آيين از زحمات 'طيب ملكي پور' تقدير و 'حسين عليجاني' به عنوان مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان قزوين معرفي شد.

7389/ 614**1613
۰ نفر