۱۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۱۹
کد خبر: 81421202
T T
۰ نفر
رييس انديشكده يقين: مباني فكروايدئولوژي ليبراليسم در حال فروپاشي است

قم ـ ايرنا ـ رييس مركز مطالعات استراتژيك انديشكده يقين گفت: امروز مباني انديشه و ايدئولوژي مكتب ليبراليسم كه سال ها در سرتاسر جهان حاكم بود، ويروسي شده و در حال فرو پاشي است.

به گزارش ايرنا، 'حسن عباسي' سه شنبه شب در نشست علمي 'يك دانشگاه، دو پارادايم' در دانشگاه پرديس فارابي قم افزود: اروپا و آمريكا و كشورهايي كه به زعم ديگران، بسيار با ثبات و پيشرفته هستند، امروز در بدترين وضعيت اقتصادي قرار گرفته اند و اين پيامد علم اقتصاد مدرن و ليبراليسم است.

وي خاطر نشان كرد: بدون ترديد جمهوري اسلامي ايران تنها كشوري است كه مي تواند پس از نابودي ليبراليسم، بر اساس مكتب والاي اسلام الگوي جايگزين ارايه دهد و جهانيان امروز منتظر الگوهاي تبيين شده كشورمان در ابعاد و حوزه هاي مختلف هستند.

رييس انديشكده يقين در ادامه افزود: بحمدالله ايران اسلامي با وجود تحريم، دچار فروپاشيدگي اقتصادي نشده و بيش از 90 درصد وضعيت نابسامان اقتصادي امروز كشورمان، ناشي از سوء مديريت و وجود دلالان است و ما ديديم كه در دولت گذشته با چاپ بدون پشتوانه اسكناس، دچار رباي دولتي شده بوديم.

وي با اشاره به ديدگاههاي اجتماعي و اقتصادي اسلام تاكيد كرد: در مكتب والاي اسلام تخصيص بهينه منابع محدود به نيازهاي نامحدود وجود ندارد، بلكه اگر درست و بهينه مصرف كنيم خداوند متعال در منابع موجود بركت داده و نيازهاي جامعه نيز بايد با دوري از اسراف و تبذير محدود باشد.

عباسي در بخش ديگري از سخنان خود اساس و مبناي معرفت غربي ها را تثليثي و نگاه علوم انساني غرب به انسان را نگاه حيواني دانست و گفت: علوم انساني در غرب مادي و غيرالهي است و در حقيقت فقط گياه و حيوان و بشر را زنده و حي مي داند، در حالي كه ايمان و اعتقاد بر هفت پايه ايمان به غيب، خدا، ملائكه، كتاب، انبياء، آخرت و آيات الهي استوار است.

وي با بيان اينكه در شرق، نظام معرفتي بر اصل ثنويت و تضاد واقع شده است، خاطرنشان كرد: در جهان اسلام از يك سو با هجمه مكتب تثليثي غرب و از سوي ديگر با هجمه مكتب ثنويت و تضاد شرق مواجه شده ايم، اما نظام معرفتي اسلام معرفت توحيدي است و اين وظيفه موحدين است تا حق را از باطل شناخته و قدم در صراط مستقيم بگذارند.

رييس انديشكده يقين با اشاره به تاكيدات رهبر معظم انقلاب بر اسلامي كردن علوم انساني، خاطر نشان كرد: امروز علوم انساني كه در دانشگاه هاي كشورمان تدريس مي شود، در مكتب تثليث و ثنويت غرب و شرق شكل گرفته و اگر حواسمان نباشد ادامه اين مسير، نظام و كشور را به خطر خواهد انداخت.

وي در پايان تصريح كرد: اميدواريم امروز در دانشگاههاي كشور، شاهد جنبش دانشجويي معرفت توحيدي باشيم و خدايي ناكرده با مكاتب علوم انساني غرب و شرق اغوا و گمراه نشويم.

8146/ 550/
۰ نفر