۲۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۰۰
کد خبر: 81423728
T T
۰ نفر
رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه: حمايت مردم و علما نظام را از آسيبها حفظ كرد

شاهرود - ايرنا - رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه گفت: حمايتهاي صريح و قاطع آحاد مردم بويژه علما و مراجع تقليد، نظام اسلامي ايران را از گزند انواع آسيبها حفظ كرده است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين سيد رضا تقوي پنجشنبه شب در ديدار علما، فضلا، ائمه جمعه و جماعت شهرستان شاهرود با آيت الله نوري همداني از مراجع تقليد در حسينيه امام خميني(ره) اين شهر افزود: محور نظام همان ولايت فقيه و همواره مورد حمايت و پشتيباني مردم و مراجع تقليد است.

رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه نقش روحانيت انقلابي را در حركتهاي مردمي مهم خواند و گفت: روحاني بايد خود را از درون و برون بسازد و با رعايت تقواي الهي و طي مرتبه هاي علمي در مسند مرجعيت ديني قرار گيرد.

وي گفت: مرجعيت در تاريخ ايران يكي از اركان مهم استقلال ، عظمت و عزت كشور است و اين مرجعيت بود كه در شرايط حساس كه به حركت اعتقادي مردم نياز بود ، آنان را به صحنه مي آورد.

تقوي بيان كرد: مرجعيت در جامعه شيعه كه نظام ولايي است، وجود دارد و اين يكي از افتخارات مردم ايران است.

وي ادامه داد : در زمان غيبت مرجعيت محور است و بايد قدر اين سرمايه عظيم را كه ريشه در باورها و اعتقاد ديني ما دارد ، بداينم.

وي از علما و فضلا خواست نقش نهاد مرجعيت براي مردم بويژه كاركرد فرهنگي آن را بيشتر تبيين و تفسير كنند،زيرا روحانيان توليد كننده فرهنگ هستند كتاب و آثار متعدد ديني كه در كتابخانه ها وجود دارد محصول كار روحانيان است.

وي اين مسئول با تاكيد بر اينكه انقلاب اسلامي ايران مديون مراجع تقليد است، تصريح كرد: مدت كوتاهي از پيروزي انقلاب اسلامي نگذشته بود كه جنگ بر مردم ما تحميل شد، در اين جريان، اصل ولايت بود كه پرچم مبارزه را به دست گرفت و كاروان را به جلو برد.

وي همچنين با تبيين نقش تاريخي مرجعيت ديني در حركت هاي اجتماعي يادآور شد: مبلغان وظيفه دارند، نقش روحانيان و مراجع را در اين ارتباط بيشتر براي آحاد مردم تبيين و تفسير كنند.

وي با طرح اين پرسش كه چرا امروز استكبار جهاني مرجعيت و ولايت را مورد هجمه قرار مي دهد؟ گفت: با مرجعيت آيت الله سيستاني در عراق بود كه مبارزه با گروههاي تكفيري، سلفي و داعش شروع شد.

تقوي تصريح كرد: اگر حضور مرجعيت در عراق نبود، هم اكنون شاهد راهپيمايي خيل عظيم مردم به مناسبت اربعين حسيني به سمت كربلا و نجف اشرف در عراق نبوديم.

رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه همچنين از برپايي نماز جمعه در بيش از 800 شهر خبر داد و تاكيد كرد كه سفر مراجع تقليد به استانها حضور مردم را در صحنه بيشتر مي كند.

وي با اشاره به محروميت هاي استان سمنان تاكيد كرد كه دولت بر اساس توان خود براي رفع كمبودها و كاستي ها تلاش مي كند.

همچنين حجت الاسلام محمود ترابي امام جمعه شاهرود در اين ديدار در سخنان كوتاهي به ظرفيتها و قابليتهاي اين شهرستان از جمله فعاليت 9مدرسه ديني با حدود يك هزار طلبه اشاره كرد.

وي انسجام ، اتحاد و يكپارچگي ميان مردم، مسئولان و روحانيان را رمز پيشرفت و ترقي هر منطقه خواند.

آيت الله نوري همداني شامگاه سه شنبه وارد سمنان شد و پس از ديدار با مردم ، مسئولان و روحانيون منطقه در روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه ، عصر ديروز(پنجشنبه) وارد شاهرود شد و در حسينيه مدرسه قلعه با مردم ديدار كرد.

در اين ديدار نماينده مردم شاهرود در مجلس، استاندار ، فرماندار و شماري از مسئولان محلي حضور داشتند. ك2

2047/ 684
۰ نفر