۲۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۴۸
کد خبر: 81423749
T T
۰ نفر
آيت ا... نوري همداني: حفظ و دفاع از ارزشهاي انقلاب بر همگان لازم است

شاهرود - ايرنا - آيت ا... 'حسين نوري همداني' از مراجع تقليد گفت: حفظ و دفاع از ارزشهاي انقلاب اسلامي برهمگان لازم است، مردم بايد هميشه در صحنه هاي مختلف حضور فعال داشته باشند.

به گزارش ايرنا، آيت الله نوري همداني پنج شنبه شب در حسينيه مدرسه قلعه شهرستان شاهرود در ديدار با قشرهاي مختلف مردم افزود: بايد قدرانقلاب را بدانيم كه اين همه نعمت براي ما فراهم كرد.

وي وقوع انقلاب اسلامي در ايران را هديه الهي و نعمت پروردگار خواند و اظهار كرد: واجب است به اركان انقلاب توجه شود.

وي از مردم خواست اتحاد، همدلي و يكپارچگي را در جامعه حفظ كنند، زيرا پيشرفت و عظمت در سايه اتحاد، همدلي و هماهنگي بوجود مي آيد و اختلاف سبب تفرقه مي شود.

اين مرجع تقليد تصريح كرد كه عظيم ترين نعمت خدا ولايت اهل بيت است و ولايت مساله بزرگي است و اساس دين اسلام نيز ولايت است.

آيت الله نوري همداني در ادامه با بيان اينكه افراد زيادي جان خود را فدا كردند، تا ولايت حفظ شود ، اضافه كرد: تشيع توانسته است ولايت را حفظ كند و ايران اسلامي در سايه ولايت بوجود آمد.

وي بيان كرد: انقلاب اسلامي ايران با رهبري حضرت امام (ره) زماني به پيروزي رسيد كه كشورهاي اسلامي زيرسلطه كشورهاي سلطه گر بودند و استبداد داخلي مردم را به زنجير بردگي كشيده بودند.

اين مرجع تقليد با نامشروع خواندن رژيم هاي سلطنتي افزود: امام راحل با مطالعه شرايط جامعه اسلامي و بررسي اوضاع شرق و غرب لازم ديد براي نجات مردم و نابودي استبداد قيام كند.

آيت الله نوري همداني با تشريح اهداف، دستاوردها، بيداري اسلامي و آسيبهايي كه انقلاب را تهديد مي كند، گفت: قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، اسلام ناب محمدي به حاشيه رانده شده بود ، حكومت اسلامي نبود و ايده جدايي دين از سياست ترويج مي شد.

وي اضافه كرد: حضرت امام (ره) در گام نخست اسلام ناب محمدي را احيا كرد و ركن اصلي انقلاب اسلام ناب است كه ارزش هاي اسلامي مورد توجه قرار گرفت.

وي مردم را دومين ركن انقلاب خواند و گفت: با پيروزي انقلاب آنان بيدار و هوشيار شدند كه بيداري شيوه پيامبران است.

آيت الله نوري همداني ادامه داد كه حضرت امام 14 سال زحمت كشيد مردم را بيدار كرد كه ركن دوم آمادگي و بيداري را به ارمغان آورد.

وي ركن سوم انقلاب را ولايت فقيه ذكر كرد و گفت: ولايت فقيه ركن مهمي است، آن را امام امت بوجود آورد و نظام ولايي در كشور ما حاكم شد و در سايه مديريت مقام معظم رهبري امنيت، عظمت ،عزت و اقتدار را شاهد هستيم.

اين مرجع تقليد با تاكيد بر اينكه دستاوردها و بركات انقلاب اسلامي زياد است، بيان كرد: نخستين آن ولايت فقيه است و امام توانست چهره پليد غرب را به مردم معرفي كند.

آيت الله نوري همداني جنگهاي 'تبوك' و 'موته' را در صدر اسلام جنگ غرب با اسلام ذكر كرد و گفت: از آن زمان غرب دشمني خود را با اسلام در قالب تهاجم نظامي،فرهنگي و تسلط بركشورهاي اسلامي آغاز كرد.

اين مرجع تقليد ايجاد گروههاي تكفيري، سلفي گري و داعش را نتيجه دشمني غرب با اسلام دانست و يادآورشد: ادعاي حقوق بشر غرب دروغ است.

وي ديگر دستاورد و بركات انقلاب را فرهنگ جهاد و شهادت ناميد و گفت: هم اكنون ميليون ها نفر شيفته شهادت هستند.

وي ايجاد خودباوري در مردم را چهارمين دستاورد انقلاب اسلامي ذكر كرد و گفت: امام راحل به مردم جرات داد و پيشرفت ايران در رشته هاي مختلف از جمله انرژي هسته اي نتيجه خودباوري در مردم است.

آيت الله نوري همداني برپايي نماز جمعه، ايجاد اميد در مردم مستضعف جهان ، تشكيل ارتش 20 ميليوني و بيداري مردم مصر ، تونس، ليبي، بحرين را از ديگر دستاوردهاي انقلاب ياد كرد.

در ديدار مردمي مذكور، نماينده ولي فقيه در استان و استاندار سمنان، رييس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه، امام جمعه، فرماندار شاهرود و شماري از روحانيان حضور داشتند.

آيت الله نوري همداني شامگاه سه شنبه وارد سمنان شد و روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه پس از ديدار با قشرهاي مختلف مردم، مسئولان و روحانيان عصر پنجشنبه به شاهرود سفر كرد.ك/2

2047/599