حمايت مردم، علما و مراجع تقليد نظام را از انواع آسيب ها حفظ كرد

شاهرود - ايرنا - رييس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه گفت: حمايت هاي صريح و قاطع آحاد مردم بويژه علما و مراجع تقليد، نظام اسلامي ايران را از گزند انواع آسيب ها حفظ كرده است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين 'سيدرضا تقوي' پنجشنبه شب در ديدار علما، فضلا، ائمه جمعه و جماعت شهرستان شاهرود با آيت الله نوري همداني از مراجع تقليد در حسينيه امام خميني(ره) اين شهر افزود: محور نظام همان ولايت فقيه و همواره مورد حمايت و پشتيباني مردم و مراجع تقليد است.

رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه نقش روحانيت انقلابي را در حركتهاي مردمي مهم خواند و گفت: روحاني بايد خود را از درون و برون بسازد و با رعايت تقواي الهي و طي مرتبه هاي علمي در مسند مرجعيت ديني قرار گيرد.

وي گفت: مرجعيت در تاريخ ايران يكي از اركان مهم استقلال ، عظمت و عزت كشور است و اين مرجعيت بود كه در شرايط حساس كه به حركت اعتقادي مردم نياز بود ، آنان را به صحنه مي آورد.

تقوي بيان كرد: مرجعيت در جامعه شيعه كه نظام ولايي است، وجود دارد و اين يكي از افتخارات مردم ايران است.

وي ادامه داد: در زمان غيبت مرجعيت محور است و بايد قدر اين سرمايه عظيم را كه ريشه در باورها و اعتقاد ديني ما دارد ، بداينم.

وي از علما و فضلا خواست نقش نهاد مرجعيت براي مردم بويژه كاركرد فرهنگي آن را بيشتر تبيين و تفسير كنند، زيرا روحانيان توليد كننده فرهنگ هستند كتاب و آثار متعدد ديني كه در كتابخانه ها وجود دارد محصول كار روحانيان است.

وي با تاكيد بر اينكه انقلاب اسلامي ايران مديون مراجع تقليد است، تصريح كرد: مدت كوتاهي از پيروزي انقلاب اسلامي نگذشته بود كه جنگ بر مردم ما تحميل شد، در اين جريان، اصل ولايت بود كه پرچم مبارزه را به دست گرفت و كاروان را به جلو برد.

تقوي، با تبيين نقش تاريخي مرجعيت ديني در حركت هاي اجتماعي يادآور شد: مبلغان وظيفه دارند، نقش روحانيان و مراجع را در اين ارتباط بيشتر براي آحاد مردم تبيين و تفسير كنند.

وي با طرح اين پرسش كه چرا امروز استكبار جهاني مرجعيت و ولايت را مورد هجمه قرار مي دهد؟ گفت: با مرجعيت آيت الله سيستاني در عراق بود كه مبارزه با گروههاي تكفيري، سلفي و داعش شروع شد.

تقوي تصريح كرد: اگر حضور مرجعيت در عراق نبود، هم اكنون شاهد راهپيمايي خيل عظيم مردم به مناسبت اربعين حسيني به سمت كربلا و نجف اشرف در عراق نبوديم.

رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه همچنين از برپايي نماز جمعه در بيش از 800 شهر خبر داد و تاكيد كرد كه سفر مراجع تقليد به استانها حضور مردم را در صحنه بيشتر مي كند.

وي با اشاره به محروميت هاي استان سمنان تاكيد كرد: دولت بر اساس توان خود براي رفع كمبودها و كاستي ها تلاش مي كند.

حجت الاسلام 'محمود ترابي' امام جمعه شاهرود نيز در اين ديدار در سخنان كوتاهي به ظرفيتها و قابليتهاي اين شهرستان از جمله فعاليت 9 مدرسه ديني با حدود يك هزار طلبه اشاره كرد.

وي انسجام، اتحاد و يكپارچگي ميان مردم، مسئولان و روحانيان را رمز پيشرفت و ترقي هر منطقه خواند.

آيت الله نوري همداني شامگاه سه شنبه وارد سمنان شد و پس از ديدار با مردم، مسئولان و روحانيون منطقه در روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه، عصر ديروز (پنجشنبه) وارد شاهرود شد و در حسينيه مدرسه قلعه با مردم ديدار كرد.

در اين ديدار نماينده مردم شاهرود در مجلس، استاندار سمنان، فرماندار و شماري از مسئولان محلي حضور داشتند.ك2

2047/599