۲۳ آذر ۱۳۹۳، ۲۰:۵۹
کد خبر: 81426031
T T
۰ نفر
انجام واجبات و ترك محرمات تنها راه جلب رضايت خداست

مشهد – ايرنا – يك كارشناس مذهبي گفت: انجام واجبات و ترك محرمات تنها راه جلب رضايت خداوند است كه بايد در اولويت امور زندگي هر مومن باشد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام 'سيد حسين مومني' يكشنبه شب در مراسم ويژه دهه آخر صفر كه در رواق امام خميني (ره) حرم مطهر رضوي برگزار شد، افزود: خدا بي نياز است و جلب رضايتش سعادت انسان را در دنيا و آخرت به دنبال دارد.

وي بيان كرد: دين فقط براي آخرت انسانها نيست بلكه در اين دنيا به آن نياز است تا با عمل به اصول آن بتوان رضايت خداوند را جلب كرد.

وي اظهار كرد: قلب مومنين حرم خدا و كليدش دست خداست پس اگر رضاي خدا را بدست آوريد دلهاي مومنين به سوي شما متمايل مي شود و رضايت خلق خدا را نيز خواهيد داشت.

اين كارشناس مذهبي گفت: آيات قرآن كريم و سيره ائمه اطهار به عنوان بهترين و كامل ترين الگو براي انسان در زندگي دنيوي اش مطرح است لذا اگر انسان با الگوپذيري از آنها به نفس مطمئنه دست يابد جامعه انساني دچار انحراف نمي شود.

وي با بيان اينكه اعتماد به نفس انسانها در نتيجه اعتماد به خدا به دست مي آيد، افزود: بدون خواست و اراده خدا هيچ اتفاقي در اين دنيا رخ نمي دهد و سرنوشت هيچ موجودي رقم نمي خورد.

حجت الاسلام مومني در ادامه با تاكيد بر پيروي از سيره ائمه اطهار (ع)، سيره عملي امام حسين (ع) را خدامحوري و خداباوري دانست و گفت: شهادت امام حسين (ع) و نهضت عاشورا بهترين معيار براي سنجش حق و باطل در ميان امت اسلامي و حقانيت دين اسلام است.

وي بيان كرد: نهضتي كه در سرزمين نينوا و در مدت زماني كوتاه با فداكاري افراد معدودي انجام شد، توانست الگوي آزاد مردان جهان شود و براي هميشه به عنوان انقلابي بزرگ در تاريخ ماندگار گردد.

وي گفت: آنچه تاثير بسياري براي ماندگاري و پرفروغ ماندن نهضت عاشورا داشت تلاش ائمه اطهار (ع) در زنده نگهداشتن اين حماسه بزرگ و احياي دين اسلام بود.

وي افزود: ائمه اطهار (ع) به رغم اينكه در دوران امامت خود در شرايط دشواري بسر مي بردند اما با اتخاذ تصميمات صحيح‏، موضع ‏گير‏يهاي مناسب و با استفاده از موثرترين شيوه‏ ها موفق شدند از فرهنگ عاشورا و دستاوردهاي ارزشمند آن پاسداري كنند و راه حماسه آفرينان كربلا را تداوم بخشند.

7489/522