۲۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۳۲
کد خبر: 81427104
T T
۰ نفر
قرعه كشی مرحله یك هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا انجام شد

تهران - ایرنا - قرعه كشی مرحله یك هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد و 16 تیم صعود كننده به این مرحله حریفان خود را شناختند.

به گزارش ایرنا، دیدارهای دور رفت لیگ قهرمانان اروپا 28 و 29 بهمن و همچنین 5 و 6 اسفند برگزار خواهند شد و دیدارهای دور برگشت نیز در19، 20 ، 26 و 27 اسفند ماه برگزار خواهند شد.

بر اساس قرعه كشی انجام شده برنامه مسابقات مرحله یك هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به قرار زیر است:

چلسی – پاریس سنت ژرمن

بارسلونا – منچسترسیتی

اتلتیكومادرید- لوركوزن

دورتموند – یوونتوس

رئال مادرید – شالكه

بایرن مونیخ – شاختار دونتسك

آرسنال - موناكو

پورتو - بازل

نگاهی به سابقه دیدارهای تیم هایی كه در این مرحله باید رو در روی یكدیگر قرار گیرند:

پاری سن ژرمن و چلسی در مرحله یك چهارم نهایی فصل گذشته به مصاف هم رفتند كه در نهایت چلسی شكست 3 بر یك در بازی رفت را با برد 2 بر صفر در استمفوردبریج جبران كرد و به دلیل گل زده بیشتر در خانه حریف صعود كرد.

منچستر سیتی و بارسلونا نیز در مرحله حذفی فصل گذشته رو در روی یكدیگر قرار گرفتند و تیم اسپانیایی با برد 2 بر صفر در منچستر و سپس برتری 2 بر یك در خانه صعود كرد.

اما آخرین دیدار تیم های اتلتیكو و لوركوزن تساوی یك بر یك در مرحله گروهی لیگ اروپا در سال 2010 بود.

یوونتوس نیز در جام اروپا در سال 1993 دورتموند را در مجموع دو دیدار رفت و برگشت 6 بر یك شكست داد ولی تیم آلمانی در چهار سال بعد در فینال لیگ قهرمانان انتقام گرفت و 3 بر یك در مونیخ به پیروزی رسید.

ریال مادرید فصل گذشته در مرحله یك هشتم نهایی شالكه را 6 بر یك در گلزنكرشن و 3 بر 1 در اسپانیا شكست داد. كریستیانو رونالدو در مجموع این دو دیدار 4 گل به ثمر رساند.

شاختار دونتسك و بایرن مونیخ تا كنون با یكدیگر دیدار نكرده اند.

با اینكه آرسنال و موناكو سابقه دیداد با یكدیگر را ندارند ولی آرسن ونگر سرمربی كنونی آرسنال از سال 1987 تا 1994 سرمربی موناكو بود و با این تیم به قهرمامی در لیگ و جام حذفی فرانسه رسیده است.

پورتو و بازل هم تا كنون با هم دیدار نكرده اند.

فینال لیگ قهرمانان روز 6 ژوین سال 2015 در برلین برگزار میشود.

ورزشی(5)**1379
۰ نفر