۲۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۹:۵۶
کد خبر: 81429011
T T
۰ نفر
موگريني:اقدام تروريستي در  پاكستان جدي بودن تهديد طالبان رانشان مي دهد

تهران-ايرنا-مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا روز سه شنبه ضمن محكوم كردن اقدام تروريستي طالبان در پيشاور پاكستان اعلام كرد: اين حمله به ما يادآوري مي كند كه تهديد طالبان هنوز هم جدي است.

به گزارش خبرگزاري رسمي كويت، فدريكا موگريني مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در بيانيه اي اعلام كرد: حمله به مدرسه اي نظامي در پيشاور پاكستان همه ما را مبهوت كرد. زماني كه بي گناهان كشته مي شوند و كودكان در يك مكان آموزشي هدف قرار مي گيرند،اين نه تنها حمله اي به اصول و ارزش هاي به رسميت شناخته شده توسط جهانيان است بلكه حمله به آينده پاكستان و آينده همه ما است.

وي ضمن ابراز همدردي با خانواده هاي قربانيان اين حمله تروريستي از مردم و مقامات پاكستان در مقابله با تروريسم و افراطي گري حمايت كرد.

مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا افزود: اتحاديه اروپا همچنان متعهد به مقابله با تروريسم و ارائه كمك به دولت پاكستان در روند مقابله با افراطي گري است.

حادثه گروگانگيري و حمله مرگبار روز سه شنبه طالبان به مدرسه اي در پيشاور، با كشته شدن شش مهاجم طالبان و 131 نفر از دانش آموزان، معلمين و نيروهاي پاكستاني، بعد از 9 ساعت از آغاز اين ماجراي تلخ، خاتمه يافت.

رسانام**9234** 1095