وعده هاي رييس جمهوري در راستاي اجراي قانون براي همه شهروندان است

رشت - ايرنا - دستيار ويژه رييس جمهوري در امور اقوام و اقليت هاي ديني و مذهبي گفت: رييس جمهوري به مردم وعده هايي داد و اكنون بر اجراي آنها تاكيد دارد و اين وعده ها، در راستاي اجراي بي كم و كاست قانون براي همه شهروندان ايران است.

حجت الاسلام 'علي يونسي' روز چهارشنبه در حاشيه همايش ملي بازشناسي نهضت جنگل، در گفت و گو اختصاصي با خبرنگار ايرنا در رشت افزود: رويكرد دولت مبتني بر قانون اساسي و سياست هاي مصوب ابلاغي در جهت رعايت حقوق و عدالت براي همه مردم ايران است.

وي با اشاره به سفرهاي خود به استان هاي مختلف و ديدار با نخبگان اقوام اظهار كرد: در سفرهاي برنامه ريزي شده و نشست با نخبگان اقوام ، فرهيختگان، نمايندگان و شخصيت هاي اجتماعي اقوام و مذاهب ارتباط برقرار مي شود و مسايل به رييس جمهوري انتقال مي يابد.

حجت الاسلام يونسي ادامه داد: حفظ شعار تساوي حقوق شهروندان، بخشي از كار اين حوزه است كه با برگزاري نشست ها ، اطلاع رساني و مذاكره پيگيري مي شود.

وي در بخش ديگري از اين مصاحبه، با تاكيد بر اينكه توهم تبعيض در جامعه بايد از بين برود، گفت: متاسفانه در جامعه احساس تبعيض و در برخي مواقع خود تبعيض وجود دارد و اين موضوع بر جمهوري اسلامي تحميل شده است.

حجت الاسلام يونسي ادامه داد: در برخي از نقاط كشور، يك قوم يا گروه سياسي فرصت ها را در انحصار خود درآورده و بر همه مشاغل و سمت هاي اداري دست انداخته و اين موضوع را بعنوان تبليغي بر اساس اراده دولت و نظام اسلامي جلوه مي دهد اين درحاليست كه نظر رهبر معظم انقلاب و دولت، به شدت مخالف موضوع يادشده است.

وي تصريح كرد: گاهي اختلافات قومي، رنگ مذهبي و ديني پيدا مي كند اين در حاليست كه گاهي اين اختلافات، مربوط به يك رقابت پيشين است و حتي به جنگ و نزاع هم تبديل نشده است.

حجت الاسلام يونسي جلوه دادن اين رقابت هاي قومي به شكل ديني و امنيتي را بر خلاف مصالح كشور خواند و گفت: رعايت مسايل امنيتي اقتضا مي كند همه مردم ايران از هر قوم، قبيله و مذهب در مزايا و فرصت هاي كشور مشاركت داشته باشند؛ همانطور كه در انتخابات همه با هم حضور مي يابند.

وي ادامه داد: شنيده مي شود گاهي افرادي بدليل انتساب به يك مذهب و يا قوم، از ارتقاي علمي و مشاغل بهتر محروم مي شوند كه اين موضوع نه تنها جفا به يك فرد، بلكه جفا به جمهوري اسلامي است.

حجت الاسلام يونسي بيان داشت: حق نداريم كسي را به دليل اينكه كرد، بلوچ، سني، تركمن، گيلك و يا تالش است؛ از مزيتي محروم كنيم زيرا هر فردي در جامعه كه داراي شايستگي است، بايد مدارج علمي را طي كند و از موقعيت هاي اجتماعي برخوردار شود.

وي تاكيد كرد: هيچكس به دليل قوميت، زبان و مذهب استثنا نيست؛ محروم كردن يك ايراني بدليل انتصاب به يكي از نسبت ها ظلم به جمهوري اسلامي است.

به گزارش ايرنا، همايش ملي بازشناسي نهضت جنگل روز چهارشنبه در دانشگاه گيلان آغاز به كار كرد.

آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز به اين همايش ملي پيامي ارسال كرد.

اين همايش از سوي استانداري، مجمع توسعه گيلان، دانشگاه گيلان، جهاد دانشگاهي و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان برگزار شده است.

ميرزاكوچك خان پايه گذار نهضت جنگل، روز 11 آذرماه سال 1300 هجري شمسي پس از سال‌ها مبارزه عليه خيانت هاي قاجار و استبداد رضاخاني، به شهادت رسيد.

آرامگاه ميرزا كوچك خان جنگلي معروف به سردار جنگل در جنوب شهر رشت در محله سليمان داراب واقع است.ك/3

1881 / 695