۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۰۲
کد خبر: 81431418
T T
۰ نفر

تهران – ایرنا – 'باراك اوباما' رییس جمهوری آمریكا در مصاحبه با مجله 'پیپل' با برشمردن تجربه های خود از نژادپرستی در آمریكا گفت نگران است كه مبادا دخترانش در آینده گرفتار پندارهای كلیشه ای شوند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اوباما با اشاره به اینكه عوام در آمریكا سیاهپوستان را نوكر و خدمتكار می پندارند، گفت: هیچ سیاهپوستی به سن و سال من در آمریكا نیست كه بیرون از رستوران منتظر باشد و كسی (با فرض پیشخدمت بودن) سوییچ خودرویش را به دست او نداده باشد.

'میشل اوباما' همسر رییس جمهوری آمریكا كه در این گفت و گو حضور داشت نیز گفت درگذشته، همسرش را در یك مهمانی رسمی با خدمتكار اشتباه گرفته و از او خواسته بودند كه قهوه بیاورد.

رییس جمهوری آمریكا گفت او و همسرش از دخترانشان خواسته اند كه به عنوان دختران سیاهپوست از تبعیض نژادی برحذر باشند و گرفتار پندارهای كلیشه ای نشوند.

اوباما با اشاره به حادثه فرگوسن كه در آن یك پسر نوجوان سیاهپوست به ضرب گلوله افسر سفیدپوست كشته شد، به وجود تبعیض نژادی در ایالات متحده اذعان كرد و گفت این یك واقعیت است كه در جامعه آمریكا هنوز تصور می شود سیاهپوستان خطرناك تر از دیگر شهروندان هستند.

با این حال، باراك اوباما گفت كه وضعیت در حال بهتر شدن است و شرایط امروز آمریكا با گذشته این كشور، اصلا قابل مقایسه نیست.

رسانام**9163**1856