۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۲۰:۰۲
کد خبر: 81432535
T T
۰ نفر

فيفا گزارش مايكل گارسيا را منتشر مي كند

۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۲۰:۰۲
کد خبر: 81432535
فيفا گزارش مايكل گارسيا را منتشر مي كند

تهران - ايرنا - كميته اجرايي فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) به اتفاق آراء پذيرفت كه گزارش مايكل گارسيا درباره نحوه اعطاي ميزباني جام جهاني فوتبال به روسيه و قطر به صورت كامل منتشر شود.

به گزارش ايرنا، مايكل گارسيا، گزارشگر مستقل فيفا، كه مامور تحقيق درباره نحوه اعطاي ميزباني جام جهاني فوتبال به روسيه و قطر 2018 و 2022 شده بود، چند روز قبل استعفا داد.

گارسيا دراعتراض به انتشار تنها چند صفحه از گزارش 400صفحه اي اش از سمت خود كناره گيري كرده بود.

او از سوي فيفا مامور شده بود تا درباره نحوه اعطاي ميزباني جام جهاني به روسيه و قطر 2018 و 2022 گزارشي مستقل تهيه كند.

قطر و روسيه متهم شده‌اند كه با رشوه موفق به دريافت ميزباني شده اند.

گارسيا گزارش خلاصه و منتشر شده فساد در فيفا را 'ناقص و همراه با اشتباه‌' دانسته و خواسته بود كه گزارش كامل منتشر شود. اما كميته اخلاقي فدراسيون بين‌المللي فوتبال با استناد به اين گزارش خلاصه شده نحوه انتخاب ميزبان جام جهاني 2022 و 2018 قطر و روسيه را از هرگونه فساد مبري دانسته بود.

كميته اجرايي فيفا به همين منظور نشست دو روزه اي از ديروز در مراكش محل برگزاري مسابقات باشگاههاي جهان آغاز كرده بود.

سپ بلاتر رئيس فدراسيون بين المللي فوتبال، فيفا، اعلام كرد اين فدراسيون انتخاباتي را براي تعيين دوباره ميزبان هاي جام هاي جهاني دو هزار و هجده و دو هزار و بيست دو برگزار نخواهد كرد.

بلاتربا اشاره به اينكه اين فدراسيون تنها به انتشار يك گزارش محرمانه مربوط به روند واگذاري ميزباني به كشورهاي روسيه و قطر براي جام هاي جهاني دو هزار و هجده و دو هزار و بيست و دو اكتفا خواهد كرد، ‌افزود: «ما راي گيري دو هزار و هجده و دو هزار و بيست و دو را دوباره انجام نخواهيم داد».

وي در ادامه همچنين خاطر نشان كرد كميته اجرايي فيفا به اتفاق آرا با انتشار گزارش مايكل گارسيا بازرس ارشد كميته اخلاقي (فيفا) در خصوص نحوه درخواست ميزباني كه منجر به ارائه ميزباني سال دو هزار و هجده به روسيه و دو هزار و بيست و دو به قطر شد، موافقت كرده اند.

رئيس فدراسيون بين المللي فوتبال همچنين گفت «اين گزارش به شكلي ويژه ارائه خواهد شد و در عين حال اقدامات عليه افراد مشخص هم در آن گنجانده شده است».

هنوز زمان انتشار اين گزارش مشخص نشده است.

ورزشي**1590