۲۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۹:۴۹
کد خبر: 81433746
T T
۰ نفر
اختصاص 1.5 ميليارد ريال براي  ايجاد اورژانس جديد در اين شهرستان

شيروان - ايرنا - نماينده مردم شيروان در مجلس شوراي اسلامي گفت: براي ساخت اورژانس جديد در اين شهرستان يك ميليارد و 500 ميليون ريال از محل ماده 180 اختصاص يافت.

به گزارش ايرنا 'عبدالرضا عزيزي' عصر شنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به جمعيت و نياز اين شهرستان به خدمات بيشتر درماني اظهار كرد: با توجه به نياز بخش سيوكانلو و قوشخانه براي خريد آمبولانس هم سه ميليارد ريال اعتبار منظور شده است.

وي با اشاره به روند خوب ساخت بيمارستان جديد شيروان گفت: در دو سال گذشته سه وزير از اين بيمارستان بازديد كردند كه حضور آنان در تخصيص اعتبارات موثر بود و با تخصيص 100 ميليارد ريال در سال جاري، اميد است كه طرح تا پايان سال 95 به اتمام مي رسد.

عزيزي با اشاره به اهميت ورزش و نقش آن از اختصاص 15 ميليارد و 500 ميليون ريال براي گود كشتي، ورزشگاه سه هزار نفره و سالن هاي ورزشي اين شهرستان خبر داد و افزود: پيمانكار ورزشگاه سه هزار نفري شيروان بايد خلع يد شود چون كار را طبق قرار پيش نبرده است.

رييس كميسيون اجتماعي مجلس از طرح رتبه بندي فرهنگيان خبر داد و افزود: اگر معلم دغدغه مسكن، معيشت، هزينه تحصيل فرزند خود را نداشته باشد بهتر به تربيت دانش آموزان مي پردازد و بسياري از مشكلات اجتماعي حل مي شود.

عزيزي با بيان اينكه فرهنگيان بايد از لحاظ مادي تامين شوند، گفت: در سال 94 طرح رتبه بندي فرهنگيان اجرا خواهد شد.

وي با اشاره به اقدامات خوب در حوزه سلامت افزود: بانك خون شيروان تا دهه فجر امسال راه اندازي مي شود و بيماران مبتلايان به ام. اس نيز قبلا براي تهيه دارو ناچار به سفر به مركز استان بودند اكنون مي توانند داروي خود را از شهر خود تهيه كنند.

عزيزي در پاسخ خبرنگاري در خصوص آلودگي هاي كارخانه سيمان بجنورد براي شيروان و خاموشي فيلترها در شب، افزود: اگر اينطور باشد حتما به نمايندگي از مردم شيروان عليه كارخانه سيمان شكايت خواهم كرد.

وي با اشاره به مخالفت خود با طرح افزايش قيمت نان، گفت: خانواده هاي نيازمند جامعه اصلي ترين مصرف كنندگان نان هستند و دولت بايد به طريقي اين امر را جبران كند.

وي با بيان اينكه پيگير حل مشكلات روستاييان هستم، افزود: آسفالت محورهاي روستايي بخش قوشخانه در برنامه است و گازرساني آن تا دو سال ديگر انجام خواهد شد.

عزيزي همچنين گفت: تمامي روستاهاي شيروان تا پايان سال 95 گازرساني مي شود.

شيروان با 157 هزار نفر جمعيت، دومين شهرستان پرجمعيت خراسان شمالي است. ك/2

7186/626