۳۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۱
کد خبر: 81434048
T T
۰ نفر
كشته شدن 7 غیرنظامی در حمله تروریستی در استان كنر افغانستان

تهران – ایرنا – مقام های افغانستان روز یكشنبه اعلام كردند كه دستكم 7 غیرنظامی از جمله چند كودك بر اثر انفجار بمب در مسیر یك خودرو در استان 'كنر' در شرق افغانستان، جان باختند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از كنر، این انفجار شنبه شب، هنگام عبور یك وانت حامل غیرنظامیان رخ داد كه از 'اسدآباد' مركز استان كنر به بخش 'ناری' نزدیك مرز پاكستان می رفت.

به گفته 'محمد یوسف' رییس پلیس ناری، براثر انفجار یك بمب كارگذاشته شده در كنار جاده در مسیر این وانت حامل زنان و كودكان، 7 تن از جمله 2 دختربچه كشته شدند.

وی طالبان را مسئول این حمله دانست و افزود كه در این حمله 3 زن دیگر نیز زخمی شدند.

هنوز گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است، اما بمب های كنارجاده ای، سلاح طالبان در نبرد با نیروهای دولتی و خارجی مستقر در این كشور هستند و به طور فزاینده ای از میان غیرنظامیان قربانی می گیرند.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد كه روز جمعه منتشر شد، آمار تلفات غیرنظامیان افغانستان تا پایان نوامبر سال جاری (2014) به شمار بی سابقه 3 هزار و 188 كشته و 6 هزار و 429 زخمی، رسیده است.

هیات نمایندگی سازمان ملل متحد در افعانستان 'یوناما'، درباره احتمال فراتر رفتن میزان تلفات غیرنظامیان به بیش از 10 هزار تن تا پایان سال جاری هشدار داد.

شمار تلفات غیرنظامیان در سال جاری میلادی در مقایسه با سال گذشته (2013) افزایش قابل توجهی یافته است و میزان كشته شدگان در میان كودكان 33 درصد و در میان زنان 12درصد افزایش را نشان می دهد.

خاورم*5*1486*1579*
۰ نفر