۳۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۲۳
کد خبر: 81434095
T T
۰ نفر

تردد در راههای همدان نیازمند زنجیر چرخ است

۳۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۲۳
کد خبر: 81434095
تردد در راههای همدان نیازمند زنجیر چرخ است

همدان - ایرنا - رییس پلیس راه استان همدان گفت: با توجه به بارش نزولات آسمانی تردد در برخی از گردنه های سخت گذر این استان بدون استفاده از زنجیر چرخ امكان پذیر نیست.

سرهنگ 'مهدی شاكری' روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارش برف از شامگاه روز گذشته آغاز شد و در ساعت چهار بامداد شدت گرفت.

وی اضافه كرد: با این وجود حضور عوامل پلیس راه و فعالیت راهداران در امر پاكسازی جاده ها منجر به امن شدن مسیر تردد برای عابران جاده شد.

وی اضافه كرد: تردد در سه گردنه برفگیر و سخت گذر این استان شامل آوج، همه كسی و اسدآباد در نخستین ساعات امروز بدون زنجیر چرخ امكان پذیر نبود.

رییس پلیس راه همدان گفت: با توجه به آغاز طرح زمستانی همراه داشتن زنجیر چرخ حتی در زمان مساعد بودن شرایط جوی برای رانندگان الزامی است.

سرهنگ شاكری اضافه كرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل سرد سال و احتمال ریزش برف بنابراین رانندگان باید همواره تجهیزات مورد نیاز یك سفر را به همراه داشته باشند تا بتوانند در مواقع نیاز از این اقلام بهره بگیرند.

وی تاكید كرد: روشن كردن چراغ خودرو هنگام بارندگی و مه آلودگی اجباری است تا علاوه بر دید مناسب مسیر پیش رو، وسیله نقلیه توسط دیگر خودروهای در حال تردد قابل روئیت باشد.

وی اظهار كرد: با وجود بارش برف و لغزنده بودن محورها شاهد هیچگونه سانحه فوتی و جرحی در جاده های این استان نبوده ایم و امید می روند این روند ادامه یابد.

طرح زمستانی پلیس از 19 آذر سالجاری آغاز شد و تا سه ماه ادامه دارد.

7525/2624