۲ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۲۰
کد خبر: 81435754
T T
۰ نفر
«مصاحبه»، جنگ سایبری میان آمریكا و كره شمالی را شعله ور كرد

پكن - ایرنا - خبر انتشار فیلم كمدی «مصاحبه» با مضمون دشمنی با كره شمالی در سینماهای آمریكا، حمله سایبری به شركت سازنده این فیلم و واكنش تند كاخ سفید در كنار موضوع قطع شبكه اینترنت سراسری كره شمالی گمانه زنی در خصوص احتمال وقوع جنگ سایبری میان واشنگتن - پیونگ یانگ را افزایش داد.

هر چند یك روز پس از قطع كامل شبكه اینترنت سراسری كره شمالی كاربران اینترنت در این كشور از پیش از ظهر سه شنبه امكان استفاده مجدد از اینترنت را یافتند، اما هنوز مشخص نیست علت قطع 24 ساعته اینترنت در این كشور چیست؟

دسترسی كاربران در كره شمالی به اینترنت از روز دوشنبه - دیروز - بنا به دلایلی كه هنوز مشخص نشد، به طور كامل قطع شد.

رسانه های محلی منطقه، دلیل قطع گسترده اتصال كره شمالی به اینترنت را اعلام نكردند، اما دست داشتن آمریكا در این رابطه را بعید نمی دانند.

بر اساس این گزارش، قطع شبكه اینترنت كره شمالی پس از آن صورت گرفت كه آمریكا چند روز پیش در واكنش به حمله سایبری به شركت «سونی پیكچرز» كه كره شمالی را عامل آن معرفی كرد، گفت: به اقدامی تلافی جویانه دست می زند.

«باراك اوباما» تهدید كرد: كره شمالی تاوان حمله گسترده نفوذگرهای اینترنتی به شركت «سونی پیكچرز» را خواهد پرداخت.

آمریكا تاكنون در خصوص قطع اینترنت سراسری كره شمالی موضعی نگرفته است.

بر اساس گزارش ها، پس از قطع كامل شبكه اینترنت كره شمالی، از اوایل صبح سه شنبه خبرگزاری رسمی كره شمالی، وبسایت ها و سایت های برخی از روزنامه های این كشور دوباره در دسترس قرار گرفتند، اما اینكه شرایط دسترسی به سایت ها همانند قبل باشد، هنوز مشخص نیست.

سخنگوی شركت اینترنتی «داین ریسرچ» آمریكا در این خصوص گفت: ممكن است مشكلات پیش آمده برای كره شمالی ناشی از یك حمله سایبری باشد.

او از اینكه این حمله ممكن است از جانب چه كشوری صورت گرفته باشد، اظهار نظری نكرد.

«باراك اوباما» رییس جمهوری آمریكا پس از آنكه شركت «سونی پیكچرز» هدف حمله سایبری قرار گرفت در سخنانی كه واكنش تند پیونگ یانگ را نیز در پی داشت، گفت: در حال بررسی بازگرداندن كره شمالی به لیست كشورهای حامی تروریسم است.

پس از سخنان «اوباما»، كمیسیون دفاع ملی كره شمالی به رهبری «كیم جونگ اون» هشدار داد: ارتش یك میلیون و 200 هزار نفری كشور آماده استفاده از همه جنگ افزارهای ممكن علیه آمریكا است.

اداره سیاست‌ های این كمیسیون در بیانیه ‌ای كه توسط خبرگزاری رسمی كره شمالی منتشر شد، اعلام كرد: «شدید‌ترین حمله‌ های متقابل ما به سوی كاخ سفید، پنتاگون و همه كشور آمریكا هدف گیری خواهد شد كه از حمله ‌هایی كه «اوباما» وعده داده به مراتب سنگین‌تر خواهند بود».

حمله نفوذگرهای اینترنتی به پایگاه اطلاع رسانی «سونی پیكچرز» پس از آن صورت گرفت كه مسوولان این شركت اعلام كردند قصد نمایش فیملی كمدی با عنوان «مصاحبه» را دارند كه در آن «كیم جونگ اون» رهبر جوان كره شمالی ترور می شود.

حمله نفوذگرهای اینترنتی به پایگاه اطلاع رسانی شركت فیلم سونی به افشای اطلاعات شخصی حدود 47 هزار نفر منجر شد كه شمار زیادی از شخصیت های معروف نظیر بازیگران فیلم را نیز در بر می گرفت.

این موضوع باعث جنجال رسانه ای شد و با واكنش های متفاوتی از سوی كشورهای مختلف همراه بود.

آساق**1597**1545