۳ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۲۰
کد خبر: 81436532
T T
۰ نفر
هك نیروگاه هسته ای كره جنوبی و افزایش نگرانی ها درمورد ناامنی فضای مجازی

تهران - ایرنا - منابع خبری گزارش دادند: یك روز پس از حمله هكرها به سیستم های كامپیوتری نیروگاه هسته ای كره جنوبی، كره شمالی اولین كشوری بود كه در مظان اتهام قرار گرفت؛ در حالیكه ساعاتی بعد اعلام شد این حمله از یك شهرستان در چین صورت گرفته است.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا و به نقل ازخبرگزاری یونهاپ كره جنوبی، این حمله با چند آدرس IP گوناگون صورت گرفته است كه تمام آنها به یك مكان در چین ختم می شود.

طبق این گزارش هكر چینی به تمام اطلاعات اپراتور دولتی نیروگاه هسته ای كره جنوبی دست یافته است. این هكر كه احتمال می رود رییس یك گروه ضد فعالیت های هسته ای باشد، تمام اطلاعات مربوط به نقشه تسهیلات راكتور هسته ای كره جنوبی، گزارش قرار گرفتن در معرض تابش اشعه و اطلاعات شخصی حدود 10 هزار كارمند نیروگاه را در توییتر منتشر كرده است؛ با این حال دولت كره جنوبی اعلام كرده است كه تمام اطلاعات به بیرون درز شده غیر سری بوده و جنبه حیاتی نداشته است.

اولین مظنون كره جنوبی، كره شمالی بود؛ چراكه هنوز هم این دو كشور در حال جنگ تكنولوژی هستند و چندی پیش آمریكا ادعا كرد كه كره شمالی شركت سونی پیكچرز را هك كرده است.

سال گذشته نیز كره جنوبی، كره شمالی را به حملات سایبری به بانك و پخش اطلاعات در رسانه ها متهم كرده بود.

این درحالی است كه رسانه های چین نیز در پاسخ به این موضوع به نقل از مسوولان خود آن را رد كرده اند.

حمله به سیستم های امنیتی و مهم كشورها از طریق فضای مجازی اكنون یك مشكل جهانی است . نفوذ از طریق اینترنت سبب شده آسیب پذیری كشورها در قبال حملات سایبری افزایش یابد و این موضوع در تاسیسات و مراكز مهم مانند نیروگاههای هسته ای و سیستم های زیر ساخت شهری نگرانی را دو چندان كرده است.

علمی (6) ** 9259**1599
۰ نفر