۵ دی ۱۳۹۳، ۱۶:۳۴
کد خبر: 81438850
T T
۰ نفر
فرمانده هوانيروز ارتش:بالگرد ها براي انجام عمليات همواره آماده هستند

جاسك - ايرنا - فرمانده هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي ايران با تاكيد بر اين كه بالگردهاي اين نيرو همواره براي انجام عمليات آماده هستند، گفت: هوانيروز به عنوان يك سرباز كشور آماده است تا در هر كجا كه لازم باشد پرواز كند و دست به عمليات بزند.

به گزارش خبرنگارايرنا به منطقه رزمايش ، امير سرتيپ دوم « هوشنگ ياري » روز جمعه در دومين روز از رزمايش محمد رسول الله (ص) در حاشيه عمليات نيروي زميني ارتش در جمع خبرنگاران افزود: ما در دو مرحله پشتيباني آتش از نيروهاي خودي در اين رزمايش حمايت كرديم و در بخش ديگر به تخليه مجروح پرداختيم.

وي با بيان اين كه در اين رزمايش از موشك هاي انهدامي استفاده شد، خاطرنشان كرد: در طول سال به گونه اي برنامه ريزي مي كنيم كه بالگردها در شرايط آماده قرار داشته باشند.

فرمانده هوانيروز ارتش توضيح داد : در رزمايش ها ، بازخورد عمليات را به دست مي آوريم تا نحوه نگاهداري بالگرد ها و فعاليت خود در طول سال را مورد ارزيابي قرار دهيم.

امير ياري با اشاره به تجربه نيروهاي مسلح در هشت سال دفاع مقدس گفت: ما با استفاده از تجربه جنگ تحميلي در عمليات خود به بهترين شكل عمل مي كنيم و از خلبانان با تجربه و جوان به صورت تواما بهره مي گيريم .

وي تصريح كرد : هوانيروز به عنوان يك سرباز كشور آماده است تا در هر كجا كه لازم باشد پرواز كند و دست به عمليات بزند.

مرحله دوم رزمايش نيروهاي ارتش تحت عنوان رزمايش محمد رسول الله (ص) صبح جمعه با حضور فرماندهان ستاد كل نيروهاي مسلح وارتش جمهوري اسلامي آغاز شد.

اين رزمايش درمنطقه اي به وسعت دو ميليون و200هزار كيلومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا مدار 10 درجه در شمال اقيانوس هند به مدت 6 روز برگزار مي شود. ك/3

668