۶ دی ۱۳۹۳، ۳:۰۷
کد خبر: 81439039
T T
۰ نفر
انتقاد روسيه از توليد و نمايش فيلم جنجالي درباره كره شمالي

مسكو- ايرنا- سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه از توليد و نمايش فيلم جنجالي 'مصاحبه' در آمريكا كه موضوع آن ترور رهبر كره شمالي است، انتقاد كرد.

به گزارش ايرنا، فيلم 'مصاحبه' كه محصول شركت آمريكايي سوني پيكچرز است، ماجراهاي رهبر كره شمالي و در نهايت كشته شدن او بر اثر اصابت موشك به هلي كوپترش را نشان مي دهد.

«آلكساندر لوكاشوِيچ» روز جمعه به خبرگزاري ايتارتاس گفت: « اصولاً خود ايده فيلم 'مصاحبه' با جنبه تهاجمي آن مايه رسوايي است و واكنش كره شمالي به توليد اين فيلم كاملاً قابل درك است.»

پس از ساخته شدن اين فيلم، هكرها شركت سازنده آن (سوني) را تهديد كردند كه اگر فيلم را اكران كند، با آسيب هاي جدي مواجه خواهد شد.

اين مقام روس افزود: هرچند آمريكا، كره شمالي را به هك كردن رايانه هاي شركت سوني متهم كرده اما هيچگونه شواهدي از نقش كره شمالي در اين حمله سايبري ارائه نكرده است.

كره شمالي ادعاي سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا مبني بر مداخله پيونگ يانگ در هك رايانه هاي شركت سوني را بي اساس خوانده است.

بعد از تهديدهاي هكرها، شركت 'سوني پيكچرز' ابتدا اعلام كرد كه اين فيلم را اكران نخواهد كرد اما بعد خبر داد كه در برخي سينماها آن را به روي پرده خواهد برد.

سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه گفت: روسيه از ايجاد موج جديد تنش ها در روابط ميان آمريكا و كره شمالي به خاطر اين فيلم جنجالي نگران شده است.

لوكاشويچ همچنين اقدام اوباما در استقبال از نمايش فيلم ضد كره شمالي توسط شركت سوني را غيرسازنده و خطرناك خواند.

وي همچنين از اينكه به ابتكار واشنگتن، فعاليت كميسيون مشترك همكاري هاي روسيه و آمريكا با نظارت روساي جمهوري دو كشور متوقف شده است، ابراز تاسف كرد.

لوكاشويچ افزود: در چارچوب اين كميسيون، متخصصان و كارشناسان روسي و آمريكايي درباره مسايل تهديدآميز و مرتبط با فناوري هاي رايانه اي و اطلاعاتي همكاري مي كردند.

اروپام*5*391 ** 2023