۶ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۲۸
کد خبر: 81439295
T T
۰ نفر

آغاز سومين روز از رزمايش محمدرسول الله (ص)

۶ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۲۸
کد خبر: 81439295

جاسك - ايرنا - سومين روز از رزمايش مشترك نيروهاي ارتش جمهوري اسلامي ايران تحت عنوان محمد رسول الله(ص) در منطقه اي به وسعت 2 ميليون و 200 هزار كيلومتر مربع آغاز شد.

به گزارش خبرنگارايرنا به منطقه رزمايش محمدرسول الله(ص) - اين رزمايش صبح چهارم دي ماه در منطقه اي از شرق تنگه هرمز تا پايين تر از خليج عدن با حضور نيروي دريايي ، نيروي زميني ، نيروي هوايي و قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا ارتش جمهوري اسلامي ايران آغاز شد.

در روز اول اين رزمايش نيروهاي ارتش به گسترش در منطقه پرداختند و در روز دوم يگان هاي نيروي زميني با حمايت قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا و نيروي هوايي ارتش از پيشروي نيروهاي دشمن فرضي در سواحل جنوب كشور جلوگيري و به آنها حمله كردند.

سومين روز از رزمايش مشترك بناست تا قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا عمليات كشف ، شناسايي و ره گيري هواگردهاي دشمن را انجام و در صورت مشاهده پرواز مشكوك با آنها برخورد كنند.

در اين مرحله از رزمايش قرار است انواع رادارهاي ثابت و تاكتيكي ، ديده باني بصري ، سايت هاي شنود الكترونيك ، توپخانه هاي مختلف ، سامانه هاي كنترل و سامانه هاي موشكي به كار گرفته شوند.

كسب برتري هوايي ، وارد كردن ضربه به نقاط آسيب پذير دشمن ، پشتيباني سريع از نيروهاي مستقر در دريا و خشكي ، انجام تك هوايي در موقعيت هاي از پيش تعيين شده توسط جنگنده هاي نيروي هوايي ارتش و سوخت گيري هوايي از ديگر برنامه هاي امروز رزمايش است.

ناوگروه سي ودوم نيروي دريايي ارتش متشكل از ناو پشتيباني بوشهر و ناوشكن جماران نيز كه هم اكنون در آب هاي آزاد حضور دارند ، به عنوان يگان هاي حاضر در رزمايش نسبت به انجام عمليات شناسايي و ترتيب نيروي الكترونيكي اطلاعاتي دشمن اقدام مي كنند.

همچنين يگان هاي رزمي و پشتيباني رزمي نيروي زميني نيز در اين مرحله از رزمايش بر اساس دستورات صادره از قرارگاه ذوالفقار نسبت به جابجايي سريع ادوات و تجهيزات رزمي سبك و سنگين خود در منطقه اقدام خواهند كرد.ك/3

668